Kentän tunnot strategiaksiViime vuonna toteutetun mittavan, pellervolaisen osuustoiminnan juurille ulottuneen järjestökampanjan perusteella Pellervolla on nyt huomattavan hyvä ja monipuolinen kuva suomalaisen osuustoimintakentän tunnoista. Tätä tietoa ollaan nyt muuntamassa käytännön toiminnan suuntaviivoiksi, kun järjestön uusi johtokunta kävi tammikuun lopun stategiapalaverissaan käytännön toimiin. Johtokunta nimesi työryhmän, jonka tehtävänä on tehdä ehdotus Seuran strategiaksi vuosille 2002-2005. Järjestökampanjan keskeiset havainnot ja johtopäätökset on kirjattu Pellervoa kampanjan toteutuksessa avustaneen Aspectum-konsulttiyhtiön laatimaan loppuraporttiin (ks. OT 1/01 sivut 14-15). Järjestökampanjan käytännön toteutuksesta Pellervon toimistossa vastannut järjestö- ja tiedotuspäällikkö Sami Karhu on laatinut Pellervo-Instituutin HLJ-tutkintoon liittyvän oman päättötyönsä järjestökampanjan aineiston pohjalta. Myös Pellervon henkilöstön keskuudessa on Aspectumin konsultti Leena Kanerva suorittanut työyhteisötutkimuksen. Kaikki nämä tulokset muodostavat pohjaa järjestökampanjan jatkotyölle. Johtokunnan asettamassa työryhmässä ovat edustettuna valtuuskunnan uudet puheenjohtajat Esa Härmälä ja Erkki Vähämaa, johtokunnan puheenjohtajat Marcus H. Borgström ja Reino Penttilä, liikkeenjohdon edustajana Hankkija Maataloutta Pellervon johtokunnassa edustava toimitusjohtaja Ensio Hytönen sekä Pellervon toimitusjohtaja Samuli Skurnik. Työryhmän sihteerinä toimii Sami Karhu. Strategia valmiiksi ensi syksyksi Johtokunnan ohella myös Pellervon valtuuskunta on tarkoitus valjastaa strategiatyöhön järjestämällä valtuuskunnan maaliskuun lopun kevätkokouksen yhteyteen erityinen valtuuskunnan strategiaseminaari. Siinä Pellervon 33-henkisen valtuuskunnan, laajasti Pellervon jäsenkenttää edustavat jäsenet voivat omalta osaltaan suunnata strategiatyötä. |
|||
| Sivun alkuun | |