HKScan tarkensi strategiaansa

HKScanin hallitus on hyväksynyt yhtiön tarkennetun strategian. Sen keskiössä on kuluttaja, jota HKScan pyrkii palvelemaan johtamalla ruoan arvoketjua tilalta haarukkaan saakka.

HKScan hakee From Farm to Fork -strategiallaan ruoan arvoketjun johtoa aktiivisesti ja uudistumiskykyisesti. ”Korostamme innovaatioita, kustannuskilpailukykyä ja vastuullisuutta kuluttajalähtöisesti. Strategian myötä HKScanin asema ympäristö- ja sosiaalisesti vastuullisena sekä kestävää kehitystä edistävänä pohjoismaisena yhteiskuntatoimijana vahvistuu entisestään.” sanoo HKScanin toimitusjohtaja Jari Latvanen.

”From Farm to Fork -strategia todentaa missiotamme. Perustehtävämme on mahdollistaa niin kuluttajille kuin asiakkaille entist maistuvampi arki tänään ja huomenna. Tarjoamme vastuullisesti tuotettua, korkealaatuista ja terveellistä ruokaa”, hän jatkaa.

”Näemme tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia. Useat kuluttajien mieltymykset tukevat vastuullisesti tuotetun korkealaatuisen ruoan kysynnän kasvua. Luotamme siihen, että kehittämällä innovatiivisia tuotteita ja konsepteja vahvistamme sekä brändejämme että edistämme kategorian kasvua,”

Painottamalla korkeaa laatua ja vastuullisuutta kaikessa toiminnassaan HKScan kertoo rakentavansa kilpailuetua sekä pohjoismaisilla kotimarkkinoilla että kansainvälisillä vientimarkkinoilla.

Strategiset painopisteensä HKScan on määritellyt:

  • Fokus lihassa
  • Johtajuus siipikarjassa
  • Aterialiiketoiminnan kasvattaminen
  • Tiivis yhteistyö tuottajien kanssa
  • Tuottavuuden ja kustannuskilpailukyvyn parantaminen.
Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje