OP-Pohjolan uudeksi nimeksi OP

OP-Pohjola-ryhmä tiedotti 6.10. jatkavansa uudistumistaan myös brändin osalta. Nyt finanssiryhmä tiedotti nimen muutoksesta, jossa ryhmän uudeksi nimeksi tulee OP. Muutos tulee voimaan vuoden 2015 alussa.

Pankki-, vahinkovakuutus ja varallisuudenhoitoliiketoiminnat ovat jatkossa kaikki OP-brändin alla. Pohjola-tuotemerkistä ei  ryhmällä ole tarkoitus luopua. Sen tulevasta käytöstä OP tiedottaa erikseen myöhemmin.

Ryhmä suosittelee myös osuuspankkien ottavan käyttöönsä OP-alkuiset markkinointinimet ja mainitsee tiedotteessaan esimerkkeinä OP Keski-Suomi, OP Mäntsälä, OP Raasepori, OP Raseborg.

”Uuden OP-nimen sisällä on tarina Osuuspankin (O) ja Pohjolan (P) liitosta. Nimenmuutos sinetöi onnistumisemme pankki- ja vahinkovakuutuksen yhdentymisessä ja integroidussa finanssiryhmämalliajattelussa. Uusi brändi erottautuu ja rakentuu hienolla tavalla ryhmämme eri osien historiasta ja arvoista. Samalla se antaa suunnan ryhmän uudelle alulle”, sanoo pääjohtaja Reijo Karhinen.

”Moderni brändimme on jatkuvassa vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ja hyvin vahvasti digitaalinen. Uusi nimi OP on lyhyt ja ytimekäs. Se viestii helppoudesta, läheisyydestä ja yhtenäisyydestä. Se toimii hyvin myös digitaalisessa ympäristössä”, sanoo OPn viestintäjohtaja Carina Geber-Teir.

”Tavoitteenamme on tarjota markkinoiden asiakaslähtöisimmät ja älykkäimmät finanssipalvelut yhden brändin alla ja samalla rakentaa hyperpaikallista finanssitoimijaa, jossa inhimillisyys, lämpö ja läheisyys yhdistyvät digitaalisuuteen”

Uuden pääkaupunkiseudun Pohjola Pankki Oyj:stä ja Helsingin OP Pankista rakentuvan pankin nimeksi tulee OP Pankki Oyj. Pohjola Vakuutuksesta tulee OP Vakuutus.

OP-Pohjola-ryhmän uusi nimi OP Ryhmä otetaan käyttöön 1.1.2015 alkaen.

Jaa artikkeli

Lue myös

Vuoden osuustoimintateoksi valittiin Oulun Seudun Sähkön edullinen energia

Oulun Seudun Sähkön asiakasomistajilleen tarjoama vakaa ja edullinen energian hinta on valittu Vuoden osuustoimintateoksi osuuskuntien keskusjärjestö Pellervon järjestämässä valtakunnallisessa kilpailussa. Siinä haettiin toimintaa, jossa yrityksen osuustoiminnallisuus tulee erityisen vahvasti esille ja jäsenille on tuotettu erityisen merkityksellistä yhteistä etua.

Pellervon kannanotto osuuskuntaidentiteetistä

Kansainvälinen osuustoimintaliitto ICA on joulukuussa 2021 aloittanut arviointiprosessin, jonka tarkoituksena on selvittää, kuinka hyvin globaali osuuskuntaidentiteetti on määritelty. Pellervon hallitus on nyt koostanut suomalaisen osuustoiminnan yhteisen kannanoton osuuskuntaidentiteetistä ja lähettänyt sen ICA:lle.