OP Ryhmän osuuspankeilla on jo 2 miljoonaa omistaja-asiakasta

OP Ryhmän omistaja-asiakkaiden määrä on kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana lähes 60 prosenttia ja on nyt yli 2 miljoonaa. Ryhmän tiedotteen mukaan pelkästään vuonna 2019 omistaja-asiakkaita tuli lisää 92 000.

OP Ryhmän toimintaa ohjaava perustehtävä on omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävän taloudellisen menestyksen, turvallisuuden ja hyvinvoinnin edistäminen.

”Kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta oli viime vuonna yksi strategisista tavoitteistamme, jonka saavuttamisesta olemme asiakkaillemme kiitollisia. Pyrimme varmistamaan, että omistaja-asiakkuudesta on jatkossakin tuntuvaa etua”, OP Ryhmän pankkitoiminnan henkilö- ja pk-yritysasiakkaista vastaava johtaja Harri Nummela sanoo.

OP Ryhmä on maksanut bonuksia jo 20 vuotta eli vuodesta 1999 lähtien. Yhteensä bonuksia on maksettu yli 2,5 miljardia euroa. Kymmenessä vuodessa omistaja-asiakkaille maksettujen bonusten määrä on OP:n mukaan kasvanut noin 60 prosenttia.

 

 

Jaa artikkeli

Lue myös

Vuoden osuustoimintateoksi valittiin Oulun Seudun Sähkön edullinen energia

Oulun Seudun Sähkön asiakasomistajilleen tarjoama vakaa ja edullinen energian hinta on valittu Vuoden osuustoimintateoksi osuuskuntien keskusjärjestö Pellervon järjestämässä valtakunnallisessa kilpailussa. Siinä haettiin toimintaa, jossa yrityksen osuustoiminnallisuus tulee erityisen vahvasti esille ja jäsenille on tuotettu erityisen merkityksellistä yhteistä etua.

Pellervon kannanotto osuuskuntaidentiteetistä

Kansainvälinen osuustoimintaliitto ICA on joulukuussa 2021 aloittanut arviointiprosessin, jonka tarkoituksena on selvittää, kuinka hyvin globaali osuuskuntaidentiteetti on määritelty. Pellervon hallitus on nyt koostanut suomalaisen osuustoiminnan yhteisen kannanoton osuuskuntaidentiteetistä ja lähettänyt sen ICA:lle.