OP Ryhmän osuuspankeilla on jo 2 miljoonaa omistaja-asiakasta

OP Ryhmän omistaja-asiakkaiden määrä on kasvanut viimeisen kymmenen vuoden aikana lähes 60 prosenttia ja on nyt yli 2 miljoonaa. Ryhmän tiedotteen mukaan pelkästään vuonna 2019 omistaja-asiakkaita tuli lisää 92 000.

OP Ryhmän toimintaa ohjaava perustehtävä on omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävän taloudellisen menestyksen, turvallisuuden ja hyvinvoinnin edistäminen.

”Kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta oli viime vuonna yksi strategisista tavoitteistamme, jonka saavuttamisesta olemme asiakkaillemme kiitollisia. Pyrimme varmistamaan, että omistaja-asiakkuudesta on jatkossakin tuntuvaa etua”, OP Ryhmän pankkitoiminnan henkilö- ja pk-yritysasiakkaista vastaava johtaja Harri Nummela sanoo.

OP Ryhmä on maksanut bonuksia jo 20 vuotta eli vuodesta 1999 lähtien. Yhteensä bonuksia on maksettu yli 2,5 miljardia euroa. Kymmenessä vuodessa omistaja-asiakkaille maksettujen bonusten määrä on OP:n mukaan kasvanut noin 60 prosenttia.

 

 

Jaa artikkeli

Lue myös

Emme tiedä miten vastuullista osuustoiminta on

Osuuskunnista puhutaan arvopohjaisina yrityksinä, jotka tuottavat kestävää hyötyä jäsenilleen. Ne ovat merkittäviä alueellisen elinvoiman lisääjiä; työllistävät ja investoivat Suomeen. monet suuret osuuskunnat ovat vastuullisuudessa edelläkävijöitä ja brändivertailussa yritysten brändit menestyvät. Mutta mikä tästä liittyy osuustoiminnalliseen yritysmuotoon? Mitkä ovat niitä vain osuuskunnille ominaisia piirteitä, jotka erottavat ne muista yritysmuodoista? Onko sellaisia? Näistä teemoista keskusteltiin Pellervolla 13.syyskuuta osuustoimintayritysten vastuullisuudesta ja viestinnästä vastaavien kanssa.