HKScan panostaa vientiin: myyntiyhtiöt Hongkongiin ja Kiinaan

HKScan tiedotti 15.4.2015, että osana kannattavan kasvun strategiaansa HKScan panostaa vientiin perustamalla paikallisen myyntiyhtiön Hongkongiin tämän vuoden aikana. HKScanin toimitusjohtajan Hannu Kottosen mukaan paikallinen läsnäolo Aasian markkinoilla on välttämätöntä konsernin viennin kehittämiseksi. Lisäksi HKScan aikoo avata myyntiyhtiön Kiinaan heti kun viranomaiskäsittely Suomessa on valmis, ja vienti Suomesta Kiinaan saadaan käynnistettyä. Valmistelut myyntiyhtiöiden käynnistämiseksi ovat jo pitkällä.

Hongkongin myyntiyhtiön on suunniteltu vastaavan tulevaisuudessa markkinoinnista ja asiakaspalvelusta myös muihin Kaukoidän maihin. Kiinan myyntiyhtiö keskittyisi Kiinan markkinaan. HKScanille on tärkeää, että viranomaistyötä vientilupien saamiseksi eri lihalajeille ja jalostetuille tuotteille jatketaan järjestelmällisesti ja tehokkaasti kaikissa konsernin tuotantomaissa.

HKScanin Away from Home -liiketoiminnasta vastaavan johtajan Jukka Nikkisen mukaan aasialaiset asiakkaat ja kuluttajat arvostavat pohjoismaisen lihan puhtautta, turvallisuutta sekä sen vastuullista tuotantotapaa. Tuotantoketjun läpinäkyvyys, liharaaka-aineen jäljitettävyys sekä hyvä eläintautitilanne ovat niin ikään valttikorttejamme viennissä. Esimerkiksi Suomessa on nollatoleranssi salmonellan suhteen, mikä on harvinaista Euroopassa sekä maailmanlaajuisesti.

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje