HKScanin Rypsiporsas lanseerattiin Hongkongissa

HKScan avasi virallisesti paikallisen Aasian toimintonsa ja lanseerasi Rypsiporsas® -tuotteet Hongkongissa 13. tammikuuta 2016. Kutsuvierastilaisuudessa oli mukana paikallisia yhteistyötahoja, Suomen Hongkongin edustustoa, viranomaisia ja median edustajia. HKScanin edustajien puheiden lisäksi professori Pekka Puska piti tilaisuuden asiantuntijapuheenvuoron.

HKScanin Aasian markkinoiden tuotevalikoimassa keskeisessä asemassa ovat runsaasti omega-3 rasvahappoja sisältävät, maukkaat ja mureat Rypsiporsas®-tuotteet, jotka lanseerataan nimellä Flodins® Omega-3 pork. Paikallisesti uniikkeja tuotteita tuodaan ensin ravintoloihin, minkä jälkeen myynti tukku- ja vähittäiskauppoihin käynnistetään.

Aasia on ollut jo pitkään merkittävä vientialue HKScanille. Esimerkiksi puhtautta arvostavaan Japaniin HKScan vie sian kylkiä ja ulkofileitä Suomesta. Koreaan sekä Malesiaan yhtiö vie broilerin siipiä ja koipia Tanskasta ja muihin Aasian maihin muun muassa sian sorkkia ja sisäelimiä Ruotsista.

”Aiemmin olemme vieneet Aasiaan vain pakastettua lihaa. Tuoretuotteiden vienti on nyt uutuus. Suomalainen Rypsiporsas® tavoittaa paikalliset asiakkaat katkeamattoman kylmäketjun turvin vuorokaudessa”, sanoo HKScanin Away from Home –liiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Nikkinen.

HKScan hyödyntää viennissään Aasian markkinoiden entistä terveellisempään ruokavalioon ja elämäntapoihin pohjautuvaa kysyntää. Terveelliseen ruokavalioon panostaminen on kasvava trendi erityisesti nuorten kaupungeissa asuvien aasialaisten keskuudessa.

”HKScan tunnetaan paitsi maistuvista niin myös laadukkaista ja vastuullisesti tuotetuista tuotteistaan. On hienoa lanseerata premium-valikoiman tuotteita Hongkongissa aikana, jolloin paikalliset kuluttajat ovat yhä tietoisempia ruuan laadusta, puhtaudesta ja turvallisuudesta sekä vastuullisesta tuotantotavasta”, toteaa HKScanin toimitusjohtaja Hannu Kottonen.

HKScan tavoittelee kasvua myös Manner-Kiinassa, Japanissa, Singaporessa, Koreassa ja muilla Aasian markkinoilla. Laajentuminen Hongkongin markkinoille ja sitä kautta muualle Aasiaan on osa yhtiön kannattavan kasvun strategiaa. Toimitusjohtaja Kottosen mukaan paikallinen läsnäolo Aasian markkinoilla on edellytys konsernin viennin kehittämiseksi.

”Hongkongin lisäksi HKScan aikoo avata myyntiyhtiön Kiinaan heti kun viranomaiskäsittely on valmis, ja vienti Suomesta Kiinaan saadaan käynnistettyä. On tärkeää, että viranomaistyötä vientilupien saamiseksi eri lihalajeille ja jalostetuille tuotteille jatketaan järjestelmällisesti ja tehokkaasti kaikissa konsernin tuotantomaissa. Konttorimme Hongkongissa on komissioagentti, joka tarjoaa jatkossa myös muille pohjoismaisille laadukkaille elintarvikebrändeille mahdollisuuden päästä kasvaville Aasian markkinoille kauttamme”, Kottonen sanoo.

 

Jaa artikkeli

Lue myös

Tilaa uutiskirje