S-ryhmän hintojen alennus houkutteli runsaasti asiakkaita

S-ryhmä ilmoitti sunnuntaina 18.1.2015, että se laskee 400 suosituimman elintarvikkeen hinnat Prismoissa ja yli sadan ruokatuotteen hinnat S-marketeissa. Tämä lisäsi kauppojen maanantain asiakasmääriä huomattavasti. 

”On ilo huomata, että uudet halpuutetut  hinnat kiinnostavat asiakkaitamme. Näyttää siltä, että monet ovat jopa hamstranneet. Siihen ei kuitenkaan ole tarvetta. Halpuuttaminen on jatkuvaa, ja hinnat pysyvät alhaalla”, S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu vakuuttaa.

S-ryhmän tiedotteen mukaan asiakkaat ottivat tiedon vastaan innostuneina. Maanantaina Prismoissa ja S-marketeissa oli yhteensä liki 100 000 kävijää enemmän kuin vastaavana maanantaipäivänä viime vuonna.

Kauppa kävi aamusta asti vilkkaana. Valtakunnallisesti myynti kasvoi kaikkiaan lähes 20 prosenttia. Esimerkiksi Oltermanni-juuston ja Reissumies-leivän myynnit olivat viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna kuusinkertaiset.

 

Jaa artikkeli

Lue myös

Pellervon lausunto kestävyysraportointidirektiivin kansallista implementointia koskevien säännösten alkuvaiheen valmisteluun

Edustamiemme osuustoiminnallisten yritysten osalta pidämme ensisijaisen tärkeänä sitä, että valmistelussa huomioidaan osuustoiminnallisten yritysten osakeyhtiöistä poikkeava liiketoimintamalli. Osana kestävyysraportointidirektiivin kansallista voimaansaattamista tulisi kirjanpitolakiin ottaa säännökset, joiden mukaisesti ryhmärakenteella toimivilla osuuskunnilla on osakeyhtiöitä vastaava mahdollisuus siihen, että yksittäiset  osuuskunnat vapautetaan konsernirakenteella toimivien osakeyhtiöiden tavoin raportointivelvollisuudesta, jos osuuskuntien omistaman keskusyhteisön toimintakertomukseen  sisällytetään omistajaosuuskuntien vastuullisuustiedot.