S-ryhmä ja Tesco yhteistyöhön

S-ryhmän ja Tescon yhteistyö tuo tarjolle ensimmäisessä vaiheessa noin 200 tuotetta, jotka tuovat pientä erityistä ylellisyyttä suomalaisten ruokapöytiin.

”Haluamme vastata asiakkaidemme erilaisiin toiveisiin. Nyt vastaamme kasvavaan haluun saada pientä hemmottelua ja ylellisyyttä arjen keskellä”, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmästä perustelee tuoteyhteistyötä Britannian suurimman päivittäistavaraketjun Tescon kanssa.

S-ryhmän mukaan uusille tuotteille on tilausta, sillä suomalaisten ruokakiinnostuksen kohteissa korostuvat nyt kotimaisuus, kasvikset ja satokausiajattelu, tiukka hintatietoisuus sekä halu nautintoon ja arjen hemmotteluun.

Prismoissa, S-marketeissa ja pääkaupunkiseudun Alepa-myymälöissä on jatkossa tarjolla mittava valikoima Tescon tuotteita muun muassa Finest- ja Free from -tuotesarjoista. Yhteensä valikoimat kasvavat ensimmäisessä vaiheessa noin 200 uudella tuotteella.

”Olemme iloisia, että saamme tehdä yhteistyötä nimenomaan S-ryhmän kanssa ja tuoda suomalaisille laajan valikoiman laadukkaita Tesco-tuotteita. Odotamme innolla, miten tuotteemme otetaan vastaan suomalaisissa ruokapöydissä”, vähittäiskaupasta ja viennistä vastaava johtaja Richard Stratton Tescosta toteaa. Stratton ei myöskään pitänyt mahdottomana, että S-ryhmän tuotteita nähtäisiin tulevaisuudessa myös Tescon kauppojen hyllyillä.


Richard Stratton tiedotustilaisuudessa maanantaina.

Lisää tuotteita ruoka-allergikoille

Tesco on yksi maailman johtavista ruokakauppiaista, jonka 460 000 työntekijää palvelee viikoittain miljoonia asiakkaita Englannissa, Irlannissa, Keski-Euroopassa ja Aasiassa. Tescon omia tuotesarjoja myydään tällä hetkellä Aasiassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Lähi-Idässä ja joissakin Euroopan maissa. Nyt myös Suomessa.

Erityisruokavaliota noudattaville Tescon Free from-sarja tuo runsaasti uusia kiinnostavia vaihtoehtoja.

”Free from -sarja kasvattaa merkittävästi erityisesti gluteenittomien tuotteiden määrää S-ryhmän ruokakaupoissa. Ja mikä parasta, näissä tuotteissa maku on todellakin kohdallaan”, valikoimajohtaja Katja Tapio S-ryhmästä vinkkaa.


Tescon tuotteita oli tarjolla englantilaisen aamiaisen muodossa Ison-Britannian suurlähettilään residenssissä maanantaina.

Kotimaisuus ei vaakalaudalla

S-ryhmästä painotetaan, etteivät ulkomaiset tuotteet ole syrjäyttämässä kotimaisia elintarvikkeita kaupparyhmän valikoimista.

”Kotimaisuus on tärkeä arvo niin asiakkaille kuin S-ryhmälle. Kaupparyhmän myymästä ruoasta 80 prosenttia onkin kotimaista. Edullista hintaa arvostavia palvelemme halpuuttamalla kotimaisia suosikkituotteita. Kasviksista innostuvia kiinnostaa kasvishalpuutuksen lisäksi kuukausittain vaihtuvat ja paraatipaikoille nostettavat satokausituotteet. Tesco-tuotteet eivät vähennä kotimaisten tuotteiden osuutta valikoimissamme.”

Eikö Tescon tuotteille löytynyt vaihtoehtoja kotimaan kamaralta?

”Tuoteryhmät, joita nyt toimme myyntiin, ovat pääosin tuonnin varassa jo nyt. Esimerkiksi teetä, erikoisruokavaliotuotteita, kastikkeita ja hilloja tuodaan paljon Suomen rajojen ulkopuolelta. Asiakkailla on aina, kun tarjontaa löytyy, mahdollisuus valita myös kotimainen vaihtoehto”, S-ryhmän tiedotteessa kerrotaan.

Teksti ja kuvat: RIKU-MATTI AKKANEN

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje