POP Pankki -ryhmä ja Säästöpankkiryhmä laajaan yhteistyöhön

POP Pankki -ryhmä ja Säästöpankkiryhmä aloittavat laajan tuoteyhteistyön, jonka tavoitteena on tuoda Säästöpankkiryhmään kuuluvien Sp-Henkivakuutus Oy:n ja Sp-Rahastoyhtiö Oy:n tuotteet POP Pankkien valikoimaan sekä Suomen Vahinkovakuutus Oy:n vahinkovakuutustuotteet Säästöpankkien asiakkaille pankkikonttoreissa ja sähköisissä kanavissa.

Yhteistyösopimuksessa ovat mukana Säästöpankkiryhmän jäsenpankkien 150 pankkikonttoria ja POP Pankki -ryhmän 81 pankkikonttoria eri puolilla Suomea.

”POP Pankeilla on tutkimusten mukaan Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Osana POP Pankki -ryhmän uudistumista ja digitalisoitumista rakennamme entistäkin laadukkaamman tuotetarjoaman pitkäaikaissäästämiseen, henkivakuuttamiseen ja sijoittamiseen. Säästöpankin meille räätälöimät tuotteet edustavat tuotevertailujen vahvinta kärkeä”, toteaa POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Pekka Lemettinen.

”Haluamme rakentaa molemmille toimivan ja kattavan finanssipalveluita tuottavan yhteistyön kumppanuuden avulla. Näin voimme tarjota erittäin hyvin menestyneitä tuotteitamme entistä laajemman asiakaskunnan saataville ja samalla parannamme omaa tuotetarjoamaamme vahinkovakuuttamisen puolella. Kahden vahvasti asiakastyytyväisyyteen panostavan pankkiryhmän yhteistyö on asiakkaiden voitto. Samanlaisen arvopohjan omaavien on helppo tehdä yhteistyötä”, sanoo Sp-Henkivakuutuksen toimitusjohtaja Ville Raunio.

Pankit kertovat tiedotteessaan, että yhteistyön myötä POP Pankkien noin 250 000 asiakasta ja Säästöpankkien noin 470 000 asiakasta saavat jatkossa omasta pankistaan yhä kattavammin omaan elämäntilanteeseen sopivimmat kokonaisvaltaiset säästämisen, sijoittamisen ja vakuuttamisen ratkaisut.

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje