POP Pankki -ryhmä ja Säästöpankkiryhmä laajaan yhteistyöhön

POP Pankki -ryhmä ja Säästöpankkiryhmä aloittavat laajan tuoteyhteistyön, jonka tavoitteena on tuoda Säästöpankkiryhmään kuuluvien Sp-Henkivakuutus Oy:n ja Sp-Rahastoyhtiö Oy:n tuotteet POP Pankkien valikoimaan sekä Suomen Vahinkovakuutus Oy:n vahinkovakuutustuotteet Säästöpankkien asiakkaille pankkikonttoreissa ja sähköisissä kanavissa.

Yhteistyösopimuksessa ovat mukana Säästöpankkiryhmän jäsenpankkien 150 pankkikonttoria ja POP Pankki -ryhmän 81 pankkikonttoria eri puolilla Suomea.

”POP Pankeilla on tutkimusten mukaan Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Osana POP Pankki -ryhmän uudistumista ja digitalisoitumista rakennamme entistäkin laadukkaamman tuotetarjoaman pitkäaikaissäästämiseen, henkivakuuttamiseen ja sijoittamiseen. Säästöpankin meille räätälöimät tuotteet edustavat tuotevertailujen vahvinta kärkeä”, toteaa POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Pekka Lemettinen.

”Haluamme rakentaa molemmille toimivan ja kattavan finanssipalveluita tuottavan yhteistyön kumppanuuden avulla. Näin voimme tarjota erittäin hyvin menestyneitä tuotteitamme entistä laajemman asiakaskunnan saataville ja samalla parannamme omaa tuotetarjoamaamme vahinkovakuuttamisen puolella. Kahden vahvasti asiakastyytyväisyyteen panostavan pankkiryhmän yhteistyö on asiakkaiden voitto. Samanlaisen arvopohjan omaavien on helppo tehdä yhteistyötä”, sanoo Sp-Henkivakuutuksen toimitusjohtaja Ville Raunio.

Pankit kertovat tiedotteessaan, että yhteistyön myötä POP Pankkien noin 250 000 asiakasta ja Säästöpankkien noin 470 000 asiakasta saavat jatkossa omasta pankistaan yhä kattavammin omaan elämäntilanteeseen sopivimmat kokonaisvaltaiset säästämisen, sijoittamisen ja vakuuttamisen ratkaisut.

Jaa artikkeli

Lue myös

Vuoden osuustoimintateoksi valittiin Oulun Seudun Sähkön edullinen energia

Oulun Seudun Sähkön asiakasomistajilleen tarjoama vakaa ja edullinen energian hinta on valittu Vuoden osuustoimintateoksi osuuskuntien keskusjärjestö Pellervon järjestämässä valtakunnallisessa kilpailussa. Siinä haettiin toimintaa, jossa yrityksen osuustoiminnallisuus tulee erityisen vahvasti esille ja jäsenille on tuotettu erityisen merkityksellistä yhteistä etua.

Pellervon kannanotto osuuskuntaidentiteetistä

Kansainvälinen osuustoimintaliitto ICA on joulukuussa 2021 aloittanut arviointiprosessin, jonka tarkoituksena on selvittää, kuinka hyvin globaali osuuskuntaidentiteetti on määritelty. Pellervon hallitus on nyt koostanut suomalaisen osuustoiminnan yhteisen kannanoton osuuskuntaidentiteetistä ja lähettänyt sen ICA:lle.