Toinen vuosi Pellervon #OsuuskuntaElämää-kampanjaa eli somevaikuttajien kanssa tehtyä yhteistyötä alkaa olla loppusuoralla. Sarjan toiseksi viimeisenä julkaisuna ilmestyi kotkalaisten Titta ja Thomas Halloranin perhekanava Ikilomalla Youtubessa 17 minuutin ”meidän päivämme” -video.
Siinä pohditaan arkipäivän hyörinän keskellä, mitä ne osuuskunnat oikein ovat ja miten ne vaikuttavat. Muun muassa duploukkojen ja -akkojen suulla selvitetyt asiat hahmottuvat asiaa tuntemattomillekin – joka tietysti onkin ollut kampanjan tarkoitus.
Somevaikuttajakampajalla Pellervo tavoittelee osuuskunta-asialla nuoria ja nuoria aikuisia. Järjestön jäsenistä kumppaneita ovat tänä vuonna S-ryhmä, Valio ja OP Uusimaa. Viime vuonna mukana olivat Tradeka, POP pankkiryhmä ja PKO. Yhteistyötä on tehty niin tiktokkaajien kuin Instagram-vaikuttajienkin kanssa.
Katso video (17 min)
Osuuskunta-asiaa mm. kohdasta 5:20 alkaen sekä työosuuskunnista lyhyesti alkaen 10:55.