S-Ryhmä laskee hintoja Prismoissa

S-ryhmä tiedotti laskevansa eräiden suosituimpien ruokien hintoja. Maanantaista 19.1. alkaen valikoitujen elintarvikkeiden hinnat ovat selvästi aiempaa halvemmat Prismoissa. 

”Linjaus on suurin strateginen käänne S-ryhmän marketkaupassa vuosikymmeneen. Merkittävä hintojen halpuuttaminen on jo vaatinut paljon tehostamista ja kustannusten karsintaa”, kiteyttää SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä.

”Samalla kun laskemme ruoan hintoja, pidämme kiinni laajasta valikoimastamme ja parannamme sitä entisestään. Myös kotimaisuus on meille tärkeää: lähes 80 prosenttia tuotteistamme on valmistettu Suomessa”, Heikkilä linjaa.

Hintojen pudottaminen alkaa sieltä, missä asiakaskohtaamisia on eniten eli Prismoista. S-Ryhmä kertoo tiedotteessaan hintojen alennuksen koskevan kaikkia Suomen Prismoja ja että tavoitteena on olla edullisin ruokakauppa suomalaisille.

”Samalla kun laskemme ruoan hintoja, pidämme kiinni laajasta valikoimastamme ja parannamme sitä entisestään. Myös kotimaisuus on meille tärkeää: lähes 80 prosenttia tuotteistamme on valmistettu Suomessa, Heikkilä linjaa”

Osuuskaupat perustettiin 110 vuotta sitten helpottamaan ihmisten arkea tuottamalla heille edullisia tuotteita ja palveluja.

”Edullistaminen on osuustoiminnan perustehtävä. Ainoa tarkoituksemme on tavallisten suomalaisten auttaminen,” Heikkilä summaa.

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje