Pellervos årsmöte valde nya medlemmar till sitt fullmäktige

Kooperationens intresseorganisation Pellervo Coop Center höll sitt årsmöte på fredagen i Helsingfors och utsåg nya medlemmar till sitt fullmäktige. Bland dessa fanns helt nya namn i Hannu Väänänen, verkställande direktör för BLC-Osuuskunta i Nyslott, verkställande direktör för Pohjois-Karjalan Osuuspankki Jaana Reimasto-Heiskanen, styrelsens vice ordförande för Finlands Svenska Andelsförbund Kristian Westerholm från Ingå, styrelsens vice ordförande för andelslaget Tradeka, vicehäradshövding Marjo Kiukkonen från Hyvinge och styrelsemedlem i Pohjolan Maito, agrolog Jari Hekkala från Haapavesi.

Mötet ordnades i hybridform, den största delen av delegaterna deltog via distansförbindelser.