Uusi, maailmalaajuiseen käyttöön tarkoitettu osuustoimintalogo julkistettiin ICA:n konferenssissa Kapkaupungissa. Logon suunnitteli brittiläinen osuuskunta Calverts.
Dame Pauline Greenin, ICA:n puheenjohtajan mukaan uudelle brändille on ollut todellista tarvetta ympäri maailman jo pitkään. Kansainvälisen osuustoimintavuoden YK-logoakin käytettiin erittäin laajasti. Logo suunniteltiin ICA:n jäseniltä kerätyn palautteen perusteella. Luotu logo, värimaailma, iskulause sekä brändikieli ovat sellaisia, että kaikki osuuskunnat voivat samaistua niihin ja erottua muista yritysmuodoista.
Logo on myös osa ICA:n Blueprintiä, joka on Kansainvälistä osuustoiminnan kehityksen vuosikymmentä varten luotu toimintasuunnitelma. Siinä on annettu suuri merkitys osuustoiminnan yhteiselle identiteetille, jota uusi logokin edustaa. ICA uskoo, että olemalla sen jäsen, käyttämällä .coop – loppuista verkko-osoitetta sekä nyt hyödyntämällä tätä uutta logoa, saadaan kansainvälinen osuustoimintaverkosto entistä tiiviimmäksi.
ICA toivoo, että osuuskunnat ja keskinäiset yhtiöt pohtisivat miten voisivat hyödyntää uutta logoa omissa materiaaleissaan, verkkosivuillaan, sosiaalisessa mediassa tai asiakasviestinnässä ja tuotteissa.