ICA julkisti uuden osuustoimintalogonsa

ICA logoUusi, maailmalaajuiseen käyttöön tarkoitettu osuustoimintalogo julkistettiin ICA:n konferenssissa Kapkaupungissa. Logon suunnitteli brittiläinen osuuskunta Calverts.

Dame Pauline Greenin, ICA:n puheenjohtajan mukaan uudelle brändille on ollut todellista tarvetta ympäri maailman jo pitkään. Kansainvälisen osuustoimintavuoden YK-logoakin käytettiin erittäin laajasti. Logo suunniteltiin ICA:n jäseniltä kerätyn palautteen perusteella. Luotu logo, värimaailma, iskulause sekä brändikieli ovat sellaisia, että kaikki osuuskunnat voivat samaistua niihin ja erottua muista yritysmuodoista.

Logo on myös osa ICA:n Blueprintiä, joka on Kansainvälistä osuustoiminnan kehityksen vuosikymmentä varten luotu toimintasuunnitelma. Siinä on annettu suuri merkitys osuustoiminnan yhteiselle identiteetille, jota uusi logokin edustaa. ICA uskoo, että olemalla sen jäsen, käyttämällä .coop – loppuista verkko-osoitetta sekä nyt hyödyntämällä tätä uutta logoa, saadaan kansainvälinen osuustoimintaverkosto entistä tiiviimmäksi.

ICA toivoo, että osuuskunnat ja keskinäiset yhtiöt pohtisivat miten voisivat hyödyntää uutta logoa omissa materiaaleissaan, verkkosivuillaan, sosiaalisessa mediassa tai asiakasviestinnässä ja tuotteissa.

Jaa artikkeli

Lue myös

Pellervon lausunto Valtioneuvoston periaatepäätöksestä yrittäjyyteen

Luonnoksessa valtioneuvoston yrittäjyyden periaatepäätökseksi on tunnistettu keskeiset yrittäjyyden edistämisen toimet, joita tarvitaan. Yritysten luottamusta työllistää, kehittää liiketoimintaa ja investoida Suomessa sekä kasvaa ja kansainvälistyä tarvitaan. On myös lisättävä luottamusta siihen, että Suomessa kannattaa ryhtyä yrittäjäksi. Suomen tulee olla myös houkutteleva ulkomaalaisille työntekijöille ja opiskelijoille.

Tilaa uutiskirje