#OsuuskuntaElämää -kampanja menestyi TikTokissa ja Instagramissa

Mikä on osuuskunta? -teemaisen kampanjan kolmas aalto nähtiin sosiaalisessa mediassa touko-kesäkuun vaihteessa. Asian sanoittajia eli yhteistyökumppaneita ovat tänä vuonna tiktokkaajat Weksii ja Nino sekä Instagramissa toimivat somevaikuttajat Jasmin Muurinen ja Laurrenna. Pellervon kanssa tämän vuoden kampanjan taustalla ovat SOK, OP Uusimaa ja Valio.

Yhteensä nämä neljän vaikuttajan kampanjasisällöt ovat keränneet Instagramissa noin 95 000 näyttökertaa, jolla on tavoitettu 52 000 erillistä katsojaa sekä TikTokissa 1,1 miljoonaa näyttökertaa, joiden takana on 234 000 käyttäjätiliä.

Instagramissa SOK:n ja OP Uusimaan viestejä sisältäneet julkaisut saivat aikaan 5200 tykkäystä tai kommenttia. TikTokissa Valion ja SOK:n kanssa tehdyille osuuskunta-sisällöille vastaava luku oli 20 000. Nämä antavat myös viitteitä siitä, että kohdeyleisö on ollut sisällöstä kiinnostuneita.

Kampanjan vaikuttajat valittiin mukaan paitsi heidän oman kiinnostuksensa niin myös kohderyhmien sopivuuden näkökulmasta. OsuuskuntaElämää -kampanjan tavoitteena on puhutella 16-30 -vuotiaita. Näistä vaikuttajista Nino Ärling ja Weksii eli Henry Weckström ovat nimenomaan nuoremman kohderyhmän suosikkeja, valittiinpa Weksi viime vuonna jopa vuoden TikTokkaajaksi somevaikuttajan omassa Tubecon Awards -gaalassa.

Jasmin Muurisen toivottiin herättävän keskustelua 43 000 seuraajansa keskuudessa ja Laurrennan eli Laura Mäntylän seuraajien parista puolestaan haetaan ajatusjohtajuutta sekä yrittäjyyteen että vastuullisuuteen liittyvissä teemoissa.

Syksyllä myös YouTubea

Kampanja saa jatkoa syys-lokakuussa, jolloin tehdään yhteistyötä myös YouTube-sisältöä tuottavan Ikilomalla-kanavan tekijöiden ja Sodankylässä asuvan Inari Fernandezin kanssa. Inari tekee Instagram- sisältöä Äidin Puheenvuoro -tililleen. Myös Jasmin Muurisen kanssa jatketaan.

Nyt nähdyistä vaikuttajista toisella kierroksella ovat Weksi, Jasmin ja Laura, jotka olivat mukana jo viime vuoden kampanjassa. Tällöin someyhteistyötä kokeiltiin ensimmäisen kerran osana keinovalikoimaa nuorten tavoittamisessa osuuskunta-asialla. Kampanjassa oli silloin mukana Pellervon lisäksi Tradeka, POP Pankki ja Pohjois-Karjalan Osuuskauppa PKO.

Kaikista kampanjasisällöistä ohjataan tänäkin vuonna OsuuskuntaElämää.fi-verkkosivulle, jossa yritysmuodosta ja sen monista mahdollisuuksista kerrotaan enemmän sekä ohjataan lisätiedon lähteille. Sieltä löytyvät myös kaikki somevaikuttajien kampanjalle tekemät sisällöt niin TikTokissa, Instagramissa kuin Youtubessakin.

OsuuskuntaElämää -sivusto

Jaa artikkeli

Lue myös

No posts found.

Tilaa uutiskirje