Hankkija-brändi palaa markkinoille

Hankkija oy tiedotti, että sen markkinointibrändit Agrimarket ja Multasormi on muutettu Hankkijaksi vuoden 2016 alussa. Muutoksen tavoitteena on tukea ja vahvistaa Hankkijan yhtenäisyyttä ja identiteettiä sekä yhdenmukaistaa, tehostaa ja selkeyttää Hankkijan markkinointia.

”Nimenmuutoksen myötä Hankkija palaa takaisin juurilleen. Olemme suomalaisen maanviljelijän, hevos-, lemmikkieläin- ja puutarhaharrastajan kauppa. Hankkija on perinteinen ja luotettava brändi, jolla on merkittävä historia suomalaisessa maanviljelyksessä ja koko yhteiskunnassa. Hankkija on myös kuvaava nimi nykyiselle palvelu- ja tuotevalikoimallemme. Hankkija nimenä on meille todellinen vahvuus”, sanoo Hankkijan toimitusjohtaja Ensio Hytönen.

Hankkija-nimi on otettu virallisesti markkinointikäyttöön vuoden 2016 alusta alkaen.  Agrimarket- ja Multasormi-tunnukset poistuvat käytöstä tämän vuoden aikana. Valomainokset ja muut nimikyltit Hankkijan myymälöissä ja muissa toimipaikoissa vaihdetaan asteittain noin vuoden kuluessa. Hankkija tarjoaa maatalousyritysasiakkailleen maatalouden tuotantotarvikkeita ja koneita. Kuluttajille tarjotaan puutarha-, hevos- ja lemmikkieläintuotteita sekä rautakaupan tuotteita.

SOK osti Hankkijan maatalousliiketoiminnot 90-luvun alussa ja toimintoja yhdistettiin Alueosuuskauppojen kanssa. Yhtiön nimeksi tuli Hankkija-Maatalous Oy ja se jatkoi vanhan Hankkijan perinteitä Suomen johtavana maatalouskauppiaana.  Vuonna 1992 otettiin käyttöön Agrimarket-brändi, millä nimellä maatalouskauppaa on tehty 23 vuoden ajan. Vuonna 1994 ryhdyttiin käyttämään puutarhakaupan brändinä SOK:n tunnetuksi tekemää Multasormea. Multasormesta kasvoi nopeasti Suomen laajin ja tunnetuin puutarhakauppa.

Vuoden 2013 alussa SOK myi Hankkija-Maatalous Oy:n osake-enemmistön tanskalaiselle maatalousalan toimijalle Danish Agrolle

Jaa artikkeli

Lue myös

Metsä Groupin uudistava maankäyttö tähtää luonnon tilaa vahvistavaan kulttuurimuutokseen rakennetussa ympäristössä

Metsä Group on asettanut tavoitteekseen luonnon tilan vahvistamisen toiminnassaan vuoteen 2030 mennessä. Nyt laaditut uudistavan maankäytön periaatteet ohjaavat suunnitelmien toteuttamista rakennetussa ympäristössä. Uudistavan maankäytön pilottivaihe käynnistyi viime vuonna Kemissä. Villi vyöhyke ry:n kanssa laaditut periaatteet ohjaavat biodiversiteettisuunnitelmien toteuttamista kaikilla Metsä Groupin 25 tehdaspaikkakunnalla lähivuosien aikana.

EU-vaalit 9.6.2024

Pellervon EU-vaaliohjelma

Eurooppa on maailman osuustoiminnallisin manner. Osuuskunnat eivät ole marginaalia. Euroopassa on yli 250 000 osuuskuntaa, joilla on 163 miljoonaa jäsentä ja ne työllistävät 5,4 miljoonaa ihmistä. Osuuskuntia on mikroyrityksistä suuryrityksiin.
Lue lisää