Osuuspankit kutsuvat omistaja-asiakkaitaan valitsemaan vastuullisuustekoja

Osuuspankin perustehtävänä on edistää omistaja-asiakkaidensa ja toimintaympäristönsä kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia sekä turvallisuutta. Lokakuussa OP kutsuu omistaja-asiakkaat vaikuttamaan osuuspankkien vastuullisuustekojen valintaan.

OP:n perustehtävästä kumpuavaa vastuullisuustyötä halutaan kehittää tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Osana omistaja-asiakasohjelmaansa OP kutsuu ensimmäistä kertaa omistaja-asiakkaansa osallistumaan tulevien vastuullisuustekojen valintaan. OP Mediassa on 4.-31.10. avoinna kyselylomake, jolla voi ottaa kantaa oman osuuspankinvastuullisuustyöhön. Lomake löytyy osoitteesta www.op-media.fi/kaikkien-aikojen-tekoja. Osallistuminen kyselylomakkeen kautta on helppoa eikä se edellytä kirjautumista tai rekisteröitymistä.

– Lähes 120-vuotisen historiansa aikana osuuspankit ovat toimineet asiakkaidensa ja paikkakuntansa parhaaksi. Muutos kohti kestävää tulevaisuutta tehdään yhdessä, ja kutsummekin nyt kaikki kaksi miljoonaa omistaja-asiakastamme vaikuttamaan osuuspankkien tuleviin vastuullisuustekoihin, kertoo OP:n vähittäispankkitoiminnan henkilöasiakkuuksista vastaava johtaja Aki Gynther.

Vuonna 2020 osuuspankit ympäri Suomen mm. tukivat 4500 seniorin digitaitoja Varmuutta verkkoon -digiopastuksilla, opastivat yli 50 000 nuorta taloustaidoissa Taloustaitohankkeen kautta sekä tukivat lähes 290 000 lapsen ja nuoren liikkumista seurayhteistyön ja Hippo-kisojen kautta. Henkilö- ja yritysasiakkaiden taloudellista tilannetta helpotettiin koronakriisin aikana tarjoamalla lyhennysvapaata noin 120 000 henkilöasiakkaalle ja noin 17 500 yritykselle. Koronakriisissä pk-yrityksiä tuettiin myös liiketoiminnan digitalisoimisessa järjestämällä maksuttomia valmennuksia verkkokaupan perustamiseen ja verkkomarkkinointiin. Valmennuksiin osallistui satoja yrityksiä ympäri Suomen.
Jaa artikkeli

Lue myös

No posts found.