Osuuspankit kutsuvat omistaja-asiakkaitaan valitsemaan vastuullisuustekoja

Osuuspankin perustehtävänä on edistää omistaja-asiakkaidensa ja toimintaympäristönsä kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia sekä turvallisuutta. Lokakuussa OP kutsuu omistaja-asiakkaat vaikuttamaan osuuspankkien vastuullisuustekojen valintaan.

OP:n perustehtävästä kumpuavaa vastuullisuustyötä halutaan kehittää tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Osana omistaja-asiakasohjelmaansa OP kutsuu ensimmäistä kertaa omistaja-asiakkaansa osallistumaan tulevien vastuullisuustekojen valintaan. OP Mediassa on 4.-31.10. avoinna kyselylomake, jolla voi ottaa kantaa oman osuuspankinvastuullisuustyöhön. Lomake löytyy osoitteesta www.op-media.fi/kaikkien-aikojen-tekoja. Osallistuminen kyselylomakkeen kautta on helppoa eikä se edellytä kirjautumista tai rekisteröitymistä.

– Lähes 120-vuotisen historiansa aikana osuuspankit ovat toimineet asiakkaidensa ja paikkakuntansa parhaaksi. Muutos kohti kestävää tulevaisuutta tehdään yhdessä, ja kutsummekin nyt kaikki kaksi miljoonaa omistaja-asiakastamme vaikuttamaan osuuspankkien tuleviin vastuullisuustekoihin, kertoo OP:n vähittäispankkitoiminnan henkilöasiakkuuksista vastaava johtaja Aki Gynther.

Vuonna 2020 osuuspankit ympäri Suomen mm. tukivat 4500 seniorin digitaitoja Varmuutta verkkoon -digiopastuksilla, opastivat yli 50 000 nuorta taloustaidoissa Taloustaitohankkeen kautta sekä tukivat lähes 290 000 lapsen ja nuoren liikkumista seurayhteistyön ja Hippo-kisojen kautta. Henkilö- ja yritysasiakkaiden taloudellista tilannetta helpotettiin koronakriisin aikana tarjoamalla lyhennysvapaata noin 120 000 henkilöasiakkaalle ja noin 17 500 yritykselle. Koronakriisissä pk-yrityksiä tuettiin myös liiketoiminnan digitalisoimisessa järjestämällä maksuttomia valmennuksia verkkokaupan perustamiseen ja verkkomarkkinointiin. Valmennuksiin osallistui satoja yrityksiä ympäri Suomen.
Jaa artikkeli

Lue myös

Sijoitusosuuskunta Arvo on matkalla pörssiin

Keski- ja Pohjoispohjanmaalle alueellista elinvoimaa toiminnallaan tavoitteleva osuuskunta tavoittelee osuuksiensa uudeksi kauppapaikaksi Helsingin pörssissä toimivaa First North -listaa. Siitä tulisi tämän markkinaympäristön ensimmäinen osuuskunta.

Uusi terveyskauppojen yhteisö BioPro osuuskunta luottaa kotimaisuuteen, kauppiasvetoisuuteen ja hyvään henkilökohtaiseen palveluun

Suomeen on syntynyt uusi terveyskaupan yhteisö, kun yhdeksän pitkän linjan terveystuotealan yrittäjää perustivat BioPro osuuskunnan. BioPron toiminta käynnistyi Espoossa keväällä 2022, kun ensimmäinen BioPro -nimen alla toimiva myymälä aloitti toimintansa Espoon Lippulaivassa. Tällä hetkellä kauppoja löytyy jo yhteensä 12 eri puolilla Suomea. Tammikuussa 2023 BioPro kauppiaat kokoontuivat osuuskunnan perustamiskokoukseen, jonka jälkeen yhteistoiminta pääsee virallisemmin käyntiin.