Osuuspankit kutsuvat omistaja-asiakkaitaan valitsemaan vastuullisuustekoja

Osuuspankin perustehtävänä on edistää omistaja-asiakkaidensa ja toimintaympäristönsä kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia sekä turvallisuutta. Lokakuussa OP kutsuu omistaja-asiakkaat vaikuttamaan osuuspankkien vastuullisuustekojen valintaan.

OP:n perustehtävästä kumpuavaa vastuullisuustyötä halutaan kehittää tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Osana omistaja-asiakasohjelmaansa OP kutsuu ensimmäistä kertaa omistaja-asiakkaansa osallistumaan tulevien vastuullisuustekojen valintaan. OP Mediassa on 4.-31.10. avoinna kyselylomake, jolla voi ottaa kantaa oman osuuspankinvastuullisuustyöhön. Lomake löytyy osoitteesta www.op-media.fi/kaikkien-aikojen-tekoja. Osallistuminen kyselylomakkeen kautta on helppoa eikä se edellytä kirjautumista tai rekisteröitymistä.

– Lähes 120-vuotisen historiansa aikana osuuspankit ovat toimineet asiakkaidensa ja paikkakuntansa parhaaksi. Muutos kohti kestävää tulevaisuutta tehdään yhdessä, ja kutsummekin nyt kaikki kaksi miljoonaa omistaja-asiakastamme vaikuttamaan osuuspankkien tuleviin vastuullisuustekoihin, kertoo OP:n vähittäispankkitoiminnan henkilöasiakkuuksista vastaava johtaja Aki Gynther.

Vuonna 2020 osuuspankit ympäri Suomen mm. tukivat 4500 seniorin digitaitoja Varmuutta verkkoon -digiopastuksilla, opastivat yli 50 000 nuorta taloustaidoissa Taloustaitohankkeen kautta sekä tukivat lähes 290 000 lapsen ja nuoren liikkumista seurayhteistyön ja Hippo-kisojen kautta. Henkilö- ja yritysasiakkaiden taloudellista tilannetta helpotettiin koronakriisin aikana tarjoamalla lyhennysvapaata noin 120 000 henkilöasiakkaalle ja noin 17 500 yritykselle. Koronakriisissä pk-yrityksiä tuettiin myös liiketoiminnan digitalisoimisessa järjestämällä maksuttomia valmennuksia verkkokaupan perustamiseen ja verkkomarkkinointiin. Valmennuksiin osallistui satoja yrityksiä ympäri Suomen.
Jaa artikkeli

Lue myös

Reilun kaupan tiloilla kehitetään ilmastoystävällisempiä viljelytapoja

Viikolla 43 vietettävä Reilun kaupan viikko pureutuu ilmastonmuutokseen, joka on tehnyt viljelijöiden arjesta ja toimeentulosta yhä epävarmempaa. Yksi ilmastonmuutokselle herkimmistä raaka-aineista on kahvi. Entistä lämpimämmät ja kosteammat olosuhteet saavat kahvin kukat putoamaan liian aikaisin ja kasvitaudit yleistymään. Reilun kaupan tiloilla kahvipensaita on vaihdettu uusiin kestävämpiin pensaisiin ja osuuskuntia on koulutettu pitkäjänteisimmiksi ja strategisemmiksi. Työn seurauksena tuotanto on kasvanut ja kestää nykyään paremmin ilmastonmuutoksen riskejä.

Tietosuoja-asetusten hallintakeskus

Sivuston evästeet

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, joita verkkosivustot tallentavat tietokoneellesi tai mobiililaitteellesi, kun käyt sivustolla. Evästeet tallentavat erilaisia tietoja laitteestasi; esimerkiksi selaimen kielen, laitteen sijainnin ja tekniset ominaisuudet.

Evästeitä ei käytetä henkilöllisyyden tunnistamiseen, evästeitä käytetään ainoastaan edellä kuvattuun tarkoitukseen.

PHPSESSID, wordpress_test_cookie, tk_tc, tk_ai, gdpr[consent_types], gdpr[allowed_cookies]

Google Analytics -evästeet

Käytämme Google Analytics -ohjelmaa kerätäksemme tietoja siitä, miten sivustoa käytetään ja miten voimme parhaiten tarjota käyttäjille heidän tarvitsemiaan tietoja.

_ga, _gid
_ga, _gid