HKScanin hallitus on hyväksynyt yhtiön tarkennetun strategian. Sen keskiössä on kuluttaja, jota HKScan pyrkii palvelemaan johtamalla ruoan arvoketjua tilalta haarukkaan saakka.

HKScan hakee From Farm to Fork -strategiallaan ruoan arvoketjun johtoa aktiivisesti ja uudistumiskykyisesti. ”Korostamme innovaatioita, kustannuskilpailukykyä ja vastuullisuutta kuluttajalähtöisesti. Strategian myötä HKScanin asema ympäristö- ja sosiaalisesti vastuullisena sekä kestävää kehitystä edistävänä pohjoismaisena yhteiskuntatoimijana vahvistuu entisestään.” sanoo HKScanin toimitusjohtaja Jari Latvanen.

”From Farm to Fork -strategia todentaa missiotamme. Perustehtävämme on mahdollistaa niin kuluttajille kuin asiakkaille entist maistuvampi arki tänään ja huomenna. Tarjoamme vastuullisesti tuotettua, korkealaatuista ja terveellistä ruokaa”, hän jatkaa.

”Näemme tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia. Useat kuluttajien mieltymykset tukevat vastuullisesti tuotetun korkealaatuisen ruoan kysynnän kasvua. Luotamme siihen, että kehittämällä innovatiivisia tuotteita ja konsepteja vahvistamme sekä brändejämme että edistämme kategorian kasvua,”

Painottamalla korkeaa laatua ja vastuullisuutta kaikessa toiminnassaan HKScan kertoo rakentavansa kilpailuetua sekä pohjoismaisilla kotimarkkinoilla että kansainvälisillä vientimarkkinoilla.

Strategiset painopisteensä HKScan on määritellyt:

  • Fokus lihassa
  • Johtajuus siipikarjassa
  • Aterialiiketoiminnan kasvattaminen
  • Tiivis yhteistyö tuottajien kanssa
  • Tuottavuuden ja kustannuskilpailukyvyn parantaminen.