Pellervon Aamu: Miten osuuspankit aikovat houkutella nuoret mukaan?

Päivämäärä:
Kategoriat:

Vieraana Järvi-Suomen Osuuspankin toimitusjohtaja Soile Pusa ja Suur-Savon Osuuspankista toimitusjohtaja Jari Himanen sekä henkilöasiakkaiden pankkipalveluista vastaava pankinjohtaja Maija Skön.

Pellervon Kantarilla teettämän tutkimuksen mukaan vain 41 % suomalaisista 18-30-vuotiaista tunnistaa, että osuuskunta on yritys. Osuuspankin omistaja-asiakas muisti erikseen kysyttäessä olevansa 43 % vastaajista. Eli tähänkin joukkoon mahtui monta, joille osuustoiminta ei spontaanisti soittanut mitään kelloja.

Tulevaisuuden menestyksen edellytys on, että uudet sukupolvet innostuvat mukaan osuustoiminnallisten yritysten toimintaan ja päätöksentekoon. Miten se varmistetaan?

Mitä osallisuuden muotoja osuuspankeissa on kokeiltu ja hyväksi havaittu? Millaista vuoropuhelua johto käy nuorten jäsenten kanssa? Vai kilpaillaanko nuorista asiakkaista vain pankkieduilla, tekemällä muita pankkeja edullisempia tarjouksia? Kenellä on vastuu nuorten houkuttelemisesta mukaan?

Millaisena pankinjohtajat näkevät osuuspankit 2030?

Mikä muuttuu? Mikä on silloin osuuspankkien merkitys toimialueelleen?

Ilmoittaudu tästä.

 

 

Jaa artikkeli

Lisää tapahtumia

Pellervon Päivä 2025

Pellervon Päivän 2025 teemana on: Osuuskuntien uusi aika! Arvopohjaisuus ja kiinnostus yritysten yhteiskunnallista roolia kohtaan ovat kasvaneet, ja vaatimus kohti kestävää ja uudistavaa taloutta voimistuu. Tämä avaa osuustoiminnalle mahdollisuuden erottua ja toimia jopa muutosjohtajana, sillä osuuskuntien ytimessä on kestävyys, kohtuullisuus ja yhteisöllisyys. Pellervon Päivässä haluamme keskustella siitä, miten nämä arvot näkyvät yritystoiminnassa ja ottavatko osuuskunnat

Tilaa uutiskirje