Pellervon Aamu: Miten osuuspankit aikovat houkutella nuoret mukaan?

Päivämäärä:
Kategoriat:

Vieraana Järvi-Suomen Osuuspankin toimitusjohtaja Soile Pusa ja Suur-Savon Osuuspankista toimitusjohtaja Jari Himanen sekä henkilöasiakkaiden pankkipalveluista vastaava pankinjohtaja Maija Skön.

Pellervon Kantarilla teettämän tutkimuksen mukaan vain 41 % suomalaisista 18-30-vuotiaista tunnistaa, että osuuskunta on yritys. Osuuspankin omistaja-asiakas muisti erikseen kysyttäessä olevansa 43 % vastaajista. Eli tähänkin joukkoon mahtui monta, joille osuustoiminta ei spontaanisti soittanut mitään kelloja.

Tulevaisuuden menestyksen edellytys on, että uudet sukupolvet innostuvat mukaan osuustoiminnallisten yritysten toimintaan ja päätöksentekoon. Miten se varmistetaan?

Mitä osallisuuden muotoja osuuspankeissa on kokeiltu ja hyväksi havaittu? Millaista vuoropuhelua johto käy nuorten jäsenten kanssa? Vai kilpaillaanko nuorista asiakkaista vain pankkieduilla, tekemällä muita pankkeja edullisempia tarjouksia? Kenellä on vastuu nuorten houkuttelemisesta mukaan?

Millaisena pankinjohtajat näkevät osuuspankit 2030?

Mikä muuttuu? Mikä on silloin osuuspankkien merkitys toimialueelleen?

Ilmoittaudu tästä.

 

 

Jaa artikkeli

Lisää tapahtumia

ICA event: Cooperatives -Together to end violence against women and girls

Join the ICA Gender Equality Committee on the International Day for the Elimination of Violence against Women and Girls. For another year, the International Cooperative Alliance Gender Equality Committee (ICA GEC) joins the United Nations’ campaign “16 Days of Activism against Gender-Based Violence against women and girls”. Under the theme “UNITE! Activism to end violence

Cogeca Business Forum: “The importance of communicating Environmental, Social and Governance elements to end consumers: The approaches of European agri-cooperatives”

The Cogeca Presidency Business Forum is an event which brings European cooperatives together to discuss their business strategies. The second 2022 Cogeca Presidency Business Forum is planned to focus on what effect economic, social and governance (ESG) communication and sustainability labelling under the Sustainable Food System initiative will have on agri-cooperatives, ways in which this