Pellervon muutosneuvottelut päättyneet

Tiedote 3.9.2024

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo tiedotti 21.8.2024 aloittavansa neuvottelut järjestön henkilöstön muutostarpeesta tuotannollisista ja taloudellista syistä.

Neuvottelut koskivat kaikkia toimintoja ja koko henkilöstöä. Henkilöstön vähennystarve alustavan arvion mukaan oli enintään kolme henkilötyövuotta.

Hallitus on kokouksessaan 3.9.2024 päättänyt, että kolme henkilöä irtisanotaan. Nyt tehtyjen henkilöstökulujen sopeutusten lisäksi vuoden 2025 talousarvion valmistelussa päätetään muista mahdollista toiminnallisista sopeutustoimista.

– Hallitus haluaa varmistaa, että järjestön talous on kestävällä pohjalla. Tämä mahdollistaa, että tulevinakin vuosina ja vuosikymmeninä voidaan edistää osuustoiminnan näkyvyyttä, vaikuttaa osuuskuntia koskevaan sääntelyyn ja antaa asiantuntevaa neuvontaa osuuskunnille, toteaa hallituksen puheenjohtaja Petri Pitkänen.

Pellervon taloutta haastaa erityisesti pääkaupunkiseudun toimistotilojen vuokramarkkinoiden tilanne. Pellervolla on useita kohteita Helsingissä tyhjänä. Pellervon toiminnan rahoituksessa vuokratuotoilla on merkittävä rooli muiden sijoitustuottojen ja jäsenmaksujen rinnalla.

Lisätietoja:
Hallituksen puheenjohtaja Petri Pitkänen, 040 709 2569 
Valtuuskunnan puheenjohtaja Ilkka Uusitalo, 0500 123 812
Toimitusjohtaja Mari Kokko, 040 521 2124, mari.kokko@pellervo.fi

www.pellervo.fi 

Jaa artikkeli

Lue myös

Ehdota Vuoden osuustoimintatekoa! 

Pian on aika jälleen nostaa esiin mitä puhuttelevaa on jokin osuuskunta, -pankki tai keskinäinen vakuutusyhtiö äskettäin tehnyt: Uusi avaus paikallisyhteisön hyväksi? Painava jäsenhyöty? Innovatiivinen tapa olla osuustoiminnallinen? Pellervon Päivässä 2. huhtikuuta 2025 tullaan julkistamaan toisen kerran Vuoden osuustoimintateko. 

Tilaa uutiskirje