Pellervon Päivä 2016 järjestetään torstaina 7.4. Helsingissä. Ilmoittaudu nyt.
Lue myös
Vastaa ja vaikuta! Pellervon vastuullisuuskysely pk-osuuskunnille
Pellervo on tehnyt kyselyn, jonka vastausten perusteella kehitämme tukipalveluja, koulutuksia ja työkaluja sekä pienille että keskisuurille osuuskunnille niiden oman vastuullisuustyön aloittamiseen ja kehittämiseen. Vastaamalla kyselyymme olet mukana kehittämässä osuuskuntien vastuullisuustyötä.
Osuuskunta Vastapainon kustantama uusi Katulehti Rohee pohtii kaupunkielämää ja tarjoaa mahdollisuuden tienata rahaa
Katulehti Rohee on Tampereen oma, paikallinen katulehti, joka aloittanut toimintansa tänä vuonna. Rohee on yhteiskunnallinen kulttuurilehti, joka toimii paremman maailman puolesta, ihan konkreettisesti. Lehden erikoisuus on sen jakelukanavassa: lehti myydään kadulla ja myyjä saa siitä tuloa.
S-ryhmä jatkaa vahvaa yhteistyötä kenialaisen kahvipaahtimon kanssa: Merkittävät tilausmäärät mahdollistivat osuuskunnalle suurinvestoinnin
Jo muutaman vuoden S-ryhmän ruokakaupoissa myynnissä olleet Herkku Africa -kahvit...
Suur-Savon Osuuspankki lahjoittaa LUT-yliopistolle 50 000 euroa
Osuuspankki arvostaa LUTin aktiivista toimintaa Etelä-Savossa sekä pitkään jatkunutta yhteistyötä. Lahjoituksellaan osuuspankki haluaa toimia luonnon ja ympäristön sekä nuorten työllistymisen ja koulutuksen hyväksi. Paikalliset vastuullisuusteot ovat pankin omistaja-asiakkaiden vahva toive.
Ny arbetslivsprofessur vid Åbo Akademi
Åbo Akademi inrättar en ny arbetslivsprofessur vid Handelshögskolan. Professurens fokus kommer att ligga på hållbart entreprenörskap och kooperation inom små och medelstora företag och glesortsutveckling. Den affilierade professuren möjliggörs genom donationer som tillfallit universitetet genom den statliga motfinansieringskampanjen som avslutades i juni.
S-ryhmä kehittää tuotepakkauksiaan vastuullisemmiksi – miljoonien ruukkujen kierrätyskelpoisuus parani
Ei enää mustaa muovia yrtti- ja salaattipakkauksissa. Jatkuva työ tuotepakkausten kehittämisessä vastuullisemmiksi etenee S-ryhmässä, ja yksi tuoreista esimerkeistä löytyy kaupan heviosastolta. Merkittävässä roolissa pakkausuudistusten onnistumisessa on yhteistyö tavarantoimittajien kanssa. S-ryhmän omien merkkien tuotepakkausten kehittäminen on jatkuvaa työtä, jolla pyritään esimerkiksi lisäämään kierrätysmateriaalien käyttöä, parantamaan pakkausten kierrätettävyyttä sekä vähentämään pakkauksissa käytetyn muovin määrää. S-ryhmän omia merkkejä ovat muun muassa Kotimaista, Rainbow ja Xtra.