Osuuskunta lukiolaisen bisneskoulun ytimessä Kauniaisissa

Kauniaisten lukiossa käynnistynyt lukiolaisen bisneskoulu on talouden ja yrittäjyyden opintokokonaisuus, joka yhdistyy lukion omaan GraniWorks osuuskunnan toimintaan. Lukiolaisen bisneskoulun opinnot kannustavat opiskelijoita luomaan suhteita yrityksiin

Kursseja bisneskoulu tarjoaa mm. yrittäjyyden perusteista, kansainvälisistä teemoista, ja myös käytännön yritystoiminnan teemoista, kuten viestintä ja markkinointi. Kurssitarjontaan mahtuu myös opiskelijayrityksen hallitustoiminta, joka tarkoittaa GraniWorksin käytännön päätöksistä vastaavassa opiskelijahallituksessa toimimista.

GraniWorksin järjestämässä avajaistilaisuudessa lukiolaiset ja kutsuvieraat kuulivat puheenvuoroja liike-elämästä. Tilaisuuteen oli saatu puhumaan ja innostamaan opiskelijoita yrittäjyyden kursseille Slush-tapahtuman toimitusjohtaja Marianne Virkkula, yrittäjä Krista Palmu, sekä  Peter Vesterbacka. Paikallista edustusta lavalle toivat Kauniaisten kaupunginjohtaja Christoffer Masar ja lukion rehtori Ilpo Ahlholm. Kauniaisten lukiolla on tarkoitus järjestää vastaavia tapahtumia ja vierailuja liike-elämään myös jatkossa.

”Uudessa opetussuunnitelmassamme on mukana kovat tavoitteet ilmiöiden opiskelusta sekä yhteyksistä työelämään ja yhteiskuntaan. Bisneskoulun kurssit toteuttavat näitä teemoja loistavasti”, kertoi rehtori Ilpo Ahlholm.

”Bisneskoulu ja Graniworks tarjoavat opiskelijoille mahdollisuuden kokeilla erilaisia uusia asioita ja liittää tavallisista lukiokuvioista poikkeavia kokemuksia opintoihin”

”Lukiolaisen bisneskoulu luo perustan yrittäjämäiselle asenteelle, luo työelämätaitoja ja luo valmiuksia jatko-opintoihin”, summasi yhteiskuntaopin opettaja Jesse Hietikko.

Katso Lukiolaisen bisneskoulun lanseerausvideo:

Jaa artikkeli

Lue myös

Emme tiedä miten vastuullista osuustoiminta on

Osuuskunnista puhutaan arvopohjaisina yrityksinä, jotka tuottavat kestävää hyötyä jäsenilleen. Ne ovat merkittäviä alueellisen elinvoiman lisääjiä; työllistävät ja investoivat Suomeen. monet suuret osuuskunnat ovat vastuullisuudessa edelläkävijöitä ja brändivertailussa yritysten brändit menestyvät. Mutta mikä tästä liittyy osuustoiminnalliseen yritysmuotoon? Mitkä ovat niitä vain osuuskunnille ominaisia piirteitä, jotka erottavat ne muista yritysmuodoista? Onko sellaisia? Näistä teemoista keskusteltiin Pellervolla 13.syyskuuta osuustoimintayritysten vastuullisuudesta ja viestinnästä vastaavien kanssa.