Keskimaa: Ilo auttaa -kampanja lahjoittaa 135 000 euroa järjestöille koronaan liittyen

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jonka tavoitteena on tarjota keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottavia konkreettisia tekoja. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa turvallisesti.

Lahjoituksen kokonaissumma on noin 135 000 euroa – euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti. Tänä vuonna lahjoitus kohdistetaan Keski-Suomessa toimiville järjestöille, yhdistyksille, yrityksille ja seuroille, jotka lupaavat osaltaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Hyväntekeväisyyskohteiden haku on käynnistynyt 24.8.2020 alkaen, ja se jatkuu 13.9.2020 saakka.

Tänä vuonna lahjoituskohdetta mietittäessä apu haluttiin kohdistaa koronatilanteeseen sopivalla tavalla, sillä monia arkeen ja juhlaan liittyviä kohtaamisia on jouduttu välttämään. Tavoitteena on löytää keinoja, joiden avulla tuodaan ihmisiä tilanteeseen sopivalla tavalla yhteen ja tätä kautta tuottaa iloa ihmisten arkeen.

Keskimaa kertoo lahjoituskohteiden valinnasta ja lahjoitussumman käytöstä tarkemmin lokakuussa 2020.  

Jaa artikkeli

Lue myös

Suur-Savon Osuuspankki lahjoittaa LUT-yliopistolle 50 000 euroa

Osuuspankki arvostaa LUTin aktiivista toimintaa Etelä-Savossa sekä pitkään jatkunutta yhteistyötä. Lahjoituksellaan osuuspankki haluaa toimia luonnon ja ympäristön sekä nuorten työllistymisen ja koulutuksen hyväksi. Paikalliset vastuullisuusteot ovat pankin omistaja-asiakkaiden vahva toive.

S-ryhmä kehittää tuotepakkauksiaan vastuullisemmiksi – miljoonien ruukkujen kierrätyskelpoisuus parani

Ei enää mustaa muovia yrtti- ja salaattipakkauksissa. Jatkuva työ tuotepakkausten kehittämisessä vastuullisemmiksi etenee S-ryhmässä, ja yksi tuoreista esimerkeistä löytyy kaupan heviosastolta. Merkittävässä roolissa pakkausuudistusten onnistumisessa on yhteistyö tavarantoimittajien kanssa. S-ryhmän omien merkkien tuotepakkausten kehittäminen on jatkuvaa työtä, jolla pyritään esimerkiksi lisäämään kierrätysmateriaalien käyttöä, parantamaan pakkausten kierrätettävyyttä sekä vähentämään pakkauksissa käytetyn muovin määrää. S-ryhmän omia merkkejä ovat muun muassa Kotimaista, Rainbow ja Xtra.

Lisää uusiutuvaa energiaa: 10 000 uutta aurinkopaneelia S-ryhmän toimipaikkoihin

S-ryhmä on Suomen suurin aurinkosähkön tuottaja ja kuluttaja. Tällä hetkellä noin 100 000 aurinkopaneelia tuottaa S-ryhmän myymälöihin, hotelleihin ja logistiikkakeskuksiin sähköä eri puolilla maata. S-ryhmän toimipaikkoihin eri puolilla Suomea aiotaan rakentaa lähes 10 000 uutta aurinkopaneelia tänä vuonna. Kesähelteillä paneelit voivat tuottaa hetkellisesti koko myymälän tarvitseman sähkön. Kaupparyhmän omat tuulivoimalat tuovat kuitenkin eniten virtaa.