Keskimaa: Ilo auttaa -kampanja lahjoittaa 135 000 euroa järjestöille koronaan liittyen

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jonka tavoitteena on tarjota keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottavia konkreettisia tekoja. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa turvallisesti.

Lahjoituksen kokonaissumma on noin 135 000 euroa – euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti. Tänä vuonna lahjoitus kohdistetaan Keski-Suomessa toimiville järjestöille, yhdistyksille, yrityksille ja seuroille, jotka lupaavat osaltaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Hyväntekeväisyyskohteiden haku on käynnistynyt 24.8.2020 alkaen, ja se jatkuu 13.9.2020 saakka.

Tänä vuonna lahjoituskohdetta mietittäessä apu haluttiin kohdistaa koronatilanteeseen sopivalla tavalla, sillä monia arkeen ja juhlaan liittyviä kohtaamisia on jouduttu välttämään. Tavoitteena on löytää keinoja, joiden avulla tuodaan ihmisiä tilanteeseen sopivalla tavalla yhteen ja tätä kautta tuottaa iloa ihmisten arkeen.

Keskimaa kertoo lahjoituskohteiden valinnasta ja lahjoitussumman käytöstä tarkemmin lokakuussa 2020.  

Jaa artikkeli

Lue myös

Data ja yhteistyö – näihin kiteytyy niin suurten kuin pienten yritysten vastuullisuustyö lähivuosina

Yritysten toimintakenttä on valtavassa muutoksessa. Vaikka jatkuvasti lisääntyvä ja kiristyvä kestävyyssääntely ei välttämättä suoraan koske pieniä ja keskisuuria yrityksiä, välillisesti pankkien ja rahoittajien kautta sekä osana arvoketjuja vaikutuksilta ei voi välttyä. Pellervo järjesti 18.1. tilaisuuden, jossa keskusteltiin siitä mitä pk-yritykset voivat odottaa ja miten niiden tulisi toimia jo nyt ja erityisesti tulevaisuudessa, jotta niiden toimintaedellytykset markkinoilla säilyvät

LPOnet digipalveluosuuskunnalle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt koko Itä-Uudellamaalla toimivalle asiakasomisteiselle LPOnet Osk:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Paikallisena asiakasomisteisena digipalveluoperaattorina tuomme missiomme mukaisesti lisää elinvoimaa Itä-uusmaalaisille asukkaille ja yrityksille. Kotimaisuudesta viestivä Avainlippu-tunnus on meille tärkeä tapa konkretisoida kuinka vastuullinen, asiakaslähtöinen ja pitkäjänteinen toimintatapamme on.

Metsä Group järjesti toimittajilleen vastuullisuuskilpailun – voittaja Soilfood

Soilfood Oy valittiin voittajaksi Metsä Groupin toimittajien vastuullisuuskilpailussa. Yritys valmistaa muun muassa metsäteollisuuden jäte- ja sivuvirroista maanparannusaineita maatiloille ja uusioraaka-aineita teollisuudelle. Metsä Group haastoi tänä vuonna palvelu- ja tavarantoimittajat ensimmäistä kertaa vastuullisuuskilpailuun, johon osallistui yhteensä 92 ehdotusta.

OP Ryhmä julkaisee tiekartan luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi

Suuryritykset ovat alkaneet kiinnittää huomiota luontokadon pysäyttämiseen, selviää OP:n Suuryritystutkimuksesta. Edistääkseen luonnon monimuotoisuutta sekä paikallisesti että asiakasvaikutustensa osalta OP Ryhmä julkaisee luonnon monimuotoisuuden tiekartan. Tiekartta on osa OP Ryhmän vastuullisuusohjelman toteutusta ja sisältää toimenpiteet, joilla luonnon monimuotoisuutta edistetään OP Ryhmässä lähivuosina.