Keskimaa: Ilo auttaa -kampanja lahjoittaa 135 000 euroa järjestöille koronaan liittyen

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jonka tavoitteena on tarjota keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottavia konkreettisia tekoja. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa turvallisesti.

Lahjoituksen kokonaissumma on noin 135 000 euroa – euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti. Tänä vuonna lahjoitus kohdistetaan Keski-Suomessa toimiville järjestöille, yhdistyksille, yrityksille ja seuroille, jotka lupaavat osaltaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Hyväntekeväisyyskohteiden haku on käynnistynyt 24.8.2020 alkaen, ja se jatkuu 13.9.2020 saakka.

Tänä vuonna lahjoituskohdetta mietittäessä apu haluttiin kohdistaa koronatilanteeseen sopivalla tavalla, sillä monia arkeen ja juhlaan liittyviä kohtaamisia on jouduttu välttämään. Tavoitteena on löytää keinoja, joiden avulla tuodaan ihmisiä tilanteeseen sopivalla tavalla yhteen ja tätä kautta tuottaa iloa ihmisten arkeen.

Keskimaa kertoo lahjoituskohteiden valinnasta ja lahjoitussumman käytöstä tarkemmin lokakuussa 2020.  

Jaa artikkeli

Lue myös

Luontokadon pysäyttäminen vaatii suuryrityksiltä ja finanssialalta välittömiä toimia – OP Ryhmä julkaisee tiekartan luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi

Suuryritykset ovat alkaneet kiinnittää huomiota luontokadon pysäyttämiseen, selviää OP:n Suuryritystutkimuksesta. Edistääkseen luonnon monimuotoisuutta sekä paikallisesti että asiakasvaikutustensa osalta OP Ryhmä julkaisee luonnon monimuotoisuuden tiekartan. Tiekartta on osa OP Ryhmän vastuullisuusohjelman toteutusta ja sisältää toimenpiteet, joilla luonnon monimuotoisuutta edistetään OP Ryhmässä lähivuosina.

Metsä Groupin Kuura-tekstiilikuitu sai tärkeän tunnustuksen vastuullisuusarvioinnissa

Metsä Groupin Äänekosken biotuotetehtaan havusellusta valmistettu Kuura-tekstiilikuitu saavutti "Green Shirt” -luokituksen voittoa tavoittelemattoman ympäristöjärjestö Canopyn auditoinnissa. Järjestön vuosittainen Hot Button Ranking -luokitus on vakiintunut työkalu, jota käytetään globaalissa tekstiili- ja muotiteollisuudessa arvioitaessa puupohjaisten tekstiilikuitujen vastuullisuutta.

S-ryhmä kehittää vesivastuutyötään – Yritysten yhteinen vesihanke käynnistyy ennätyskuivuudesta kärsineessä Espanjassa

Ruoantuotanto kärsii ilmastonmuutoksen voimistamista sään ääri-ilmiöistä, kuten tulvista ja lisääntyvistä kuivuusjaksoista. Ratkaisuja kestävään vedenkäyttöön etsitään nyt myös uudenlaisessa yritysten välisessä yhteistyössä. S-ryhmä, pohjoismaisten osuustoiminnallisten yritysten hankintayhtiö Coop Trading sekä kolme muuta eurooppalaista kaupparyhmää osallistuvat kestävään vedenkäyttöön liittyvään pilotointihankkeeseen. Hanke toteutetaan vesikriittisellä Huelvan ja Doñanan alueella Etelä-Espanjassa. 

Onko yritysten nettovaikuttavuutta mahdollista laskea?

Tämän vuoden Osuustoiminta-lehden Vuosikirjassa käytimme ensimmäistä kertaa Upright Projectin nettovaikuttavuusdataa yritysten vertailemiseen. Malli on nimittäin hyvin kiinnostava ja erityisesti sijoittajat, mutta myös monet suuret suomalaiset yritykset käyttävät sitä jo oman toimintansa positiivisten ja negatiivisten vaikutusten esille tuomiseen ja arviointiin. Mistä Uprightin nettovaikuttavuudessa on kysymys?

Metsä Group ja Valmet kehittävät yhteisen vastuullisuusmallin teollisille investointihankkeille

Metsä Group ja Valmet kehittävät yhteistyössä kattavaa vastuullisuuden toimintamallia liittyen teknologia- ja kunnossapitoinvestointeihin. Toimintamalli sisältää vastuullisuuden eri teemat ottaen huomioon ympäristön, yhteiskuntavastuun ja hyvän hallintotavan (ESG). Mallia on tarkoitus käyttää Valmetin Metsä Groupille toimittamien prosessikokonaisuuksien sekä niihin liittyvien hankintaketjujen vastuullisuuden todentamiseen.