Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanja tarjoaa tuhansille 15–17-vuotiaille nuorille kesätyön

Ensimmäinen kesätyöpaikka on nuorelle tärkeä juttu. Kampanjassa osuuspankki tarjoaa työnantajana toimivalle yhdistykselle tuen nuoren työllistämiseksi. Kun yhdistys palkkaa nuoren, OP maksaa yhdistykselle nuoren palkan kahdeksi viikoksi. Kampanja on osa OP:n vastuullisuustyötä ja tavoitteena on työllistymisen rinnalla tukea nuorten taloustaitojen oppimista.

Kesällä 2021 yli 1700 nuorta saa kesätyön Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan kautta.

Kyseessä on kahdeksas kesä, kun osuuspankit ympäri Suomen tarjoavat nuorille mahdollisuuden tutustua työelämään Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan avulla. Kampanja alkoi vuonna 2014, kun OP Lounaismaa ja OP Valkeakoski haastoivat osuuspankit eri puolilla Suomea mukaan palkkaamaan nuoria kesätöihin. OP on myös mukana Sanoma Oy:n Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja työllistäessään nuoren yhdistys sitoutuu noudattamaan Vastuullisen kesätyön periaatteita. Tutustu periaatteisiin täältä.

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuuskuntien hyvät teot esiin – 2025 on kansainvälinen osuustoiminnan vuosi

Keräämme ja nostamme esiin suomalaisten osuustoimintayritysten hyviä tekoja – tekoja, jotka hyödyttävät niin jäseniä, paikallisyhteisöjä kuin koko yhteiskuntaa. Tällaisia tekoja voivat olla esimerkiksi nuorten harrastusten tukeminen, turvallisuutta parantavat kampanjat, luonnon monimuotoisuutta edistävät ohjelmat tai valokuituyhteyksien tuominen harvaan asutuille alueille.

Tilaa uutiskirje