Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanja tarjoaa tuhansille 15–17-vuotiaille nuorille kesätyön

Ensimmäinen kesätyöpaikka on nuorelle tärkeä juttu. Kampanjassa osuuspankki tarjoaa työnantajana toimivalle yhdistykselle tuen nuoren työllistämiseksi. Kun yhdistys palkkaa nuoren, OP maksaa yhdistykselle nuoren palkan kahdeksi viikoksi. Kampanja on osa OP:n vastuullisuustyötä ja tavoitteena on työllistymisen rinnalla tukea nuorten taloustaitojen oppimista.

Kesällä 2021 yli 1700 nuorta saa kesätyön Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan kautta.

Kyseessä on kahdeksas kesä, kun osuuspankit ympäri Suomen tarjoavat nuorille mahdollisuuden tutustua työelämään Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan avulla. Kampanja alkoi vuonna 2014, kun OP Lounaismaa ja OP Valkeakoski haastoivat osuuspankit eri puolilla Suomea mukaan palkkaamaan nuoria kesätöihin. OP on myös mukana Sanoma Oy:n Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja työllistäessään nuoren yhdistys sitoutuu noudattamaan Vastuullisen kesätyön periaatteita. Tutustu periaatteisiin täältä.

Jaa artikkeli

Lue myös

Cooperatives Europe tyytyväinen komission julkaisemaan Siirtymäpolkuun ”lähi- ja yhteisötalouden” ekosysteemille

Euroopan komissio haluaa, että EU:n yhteisötaloudesta ja paikallisista yrityksistä tehdään entistä kestävämpiä, vihreämpiä ja digitaalisempia. Marraskuussa 2022 sisämarkkinoista vastaava komissaari Thierry Breton julkisti kauan odotetun Siirtymäpolku (Transition Pathway) -asiakirjan. Euroopan osuustoimintajärjestö Cooperatives Europe suhtautuu myönteisesti Siirtymäpolkuun. Se on tyytyväinen komission perusteelliseen kuulemisprosessiin, johon pääsi myös osallistumaan.

Suur-Seudun Osuuskauppa lahjoittaa jouluksi terveellistä ruokaa vähävaraisille perheille jopa 10 000 euron arvosta

SSO ja ruokakasvatusyritys Venner toteuttavat kolmatta kertaa hyväntekeväisyyskampanjan, jossa vähävaraisille perheille jaetaan terveellisiä raaka-aineita sisältäviä Venner-ruokalaatikoita. Lunastamalla S-mobiili-sovelluksessa ”Lahjoita ruoka-annos” etukupongin 28.11.–11.12. asiakasomistaja voi aktivoida lahjoituksen, jonka SSO maksaa asiakasomistajan puolesta. SSO lahjoittaa kampanjan avulla ateria-annoksia vähävaraisille perheille enintään 10 000 euron arvosta, joka tarkoittaa jopa 5000 ateria-annosta.