Suur-Seudun Osuuskauppa lahjoittaa jouluksi terveellistä ruokaa vähävaraisille perheille jopa 10 000 euron arvosta

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO ja ruokakasvatusyritys Venner toteuttavat kolmatta kertaa hyväntekeväisyyskampanjan, jossa vähävaraisille perheille jaetaan terveellisiä raaka-aineita sisältäviä Venner-ruokalaatikoita.

”Elinkustannusten nousu haastaa monia, joten ruokalahja on mitä ajankohtaisin lahja tänä jouluna. Siksi halusimme auttaa ja haastamme myös asiakasomistajamme mukaan hyväntekeväisyyskampanjaan. Vastaava lahjoitushaaste toteutettiin asiakasomistajille syksyllä 2021, jolloin se aktivoi yli 5000 asiakasomistajaa tekemään lahjoituksen S-mobiili-sovelluksessa ja lahjoittamaan ruoka-annoksen hyvän asian puolesta”, iloitsee asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen.

Lunastamalla S-mobiili-sovelluksessa ”Lahjoita ruoka-annos” etukupongin 28.11.–11.12. asiakasomistaja voi aktivoida lahjoituksen, jonka SSO maksaa asiakasomistajan puolesta. SSO lahjoittaa kampanjan avulla ateria-annoksia vähävaraisille perheille enintään 10 000 euron arvosta, joka tarkoittaa jopa 5000 ateria-annosta.

”Tavoitteemme on jakaa jouluksi sata Venner-ruokalaatikkoa paikallisille vähävaraisille perheille, eli raaka-aineet 5000 terveelliseen ateria-annokseen. Vähävaraisille perheille toimitettava Venner-ruokalaatikko on sekä kasvisruokakasvatusta että ravitsevaa ruoka-apua. Vaikuttava ja palkittu konsepti perustuu aktiivisen toiminnallisen oppimisen malliin. Apua tarvitsevat perheet löytyvät alueen kuntien sosiaalitoimen kautta, jotka kohdentavat Venner-laatikot kaikkein eniten apua tarvitseville. Venner-ruokalaatikot toimitetaan perheille jouluksi yhteistyössä diakoniatyön kanssa”, kertoo Karppinen.

Perheet saavat ruoka-aineiden mukana ohjeet reseptivihkona ja -videoina, ja pääsevät näin kokkaamaan kotona yhdessä ja oppimaan uutta perheen kesken. Reseptit ovat helppoja, nopeita ja maistuvia, ja ne on koostettu edullisista ja terveellisistä kasvisraaka-aineista. Perheille tarjotaan siis uutta kokemusta monipuolistaa ruokavaliota ja valmistaa kestävän kehityksen kasvisruokaa edullisesti, ja näin lisätä mahdollisuuksia perheen yhdessä toimimiseen.

Kampanja tukee myös S-ryhmän uutta vastuullisuusohjelmaa, joka asettaa tavoitteeksi kasvisten ja kasvispohjaisten ruokien määrän nostamisen 65 prosenttiin kaikesta myydystä ruoasta.

Jaa artikkeli

Lue myös

Hanna Muukka: Yhteiskunnalliset haasteet vaativat yhteisötaloutta

Ruokaläheteille elämiseen riittävä palkka itse omistetun alustan kautta, yhteiskäyttöautot naapureiden kanssa ja kohtuuhintaista hoivapalvelua kotiovelle myös haja-asutusalueella. Kuulostaako haihattelulta? Nämä ovat esimerkkejä yhteisötaloudesta, jolla voisi olla merkittäviä - mutta toistaiseksi liian vähän hyödynnettyjä - mahdollisuuksia kestävämmän ja oikeudenmukaisemman talouden rakentajina Suomessa ja koko EU:n alueella.

Data ja yhteistyö – näihin kiteytyy niin suurten kuin pienten yritysten vastuullisuustyö lähivuosina

Yritysten toimintakenttä on valtavassa muutoksessa. Vaikka jatkuvasti lisääntyvä ja kiristyvä kestävyyssääntely ei välttämättä suoraan koske pieniä ja keskisuuria yrityksiä, välillisesti pankkien ja rahoittajien kautta sekä osana arvoketjuja vaikutuksilta ei voi välttyä. Pellervo järjesti 18.1. tilaisuuden, jossa keskusteltiin siitä mitä pk-yritykset voivat odottaa ja miten niiden tulisi toimia jo nyt ja erityisesti tulevaisuudessa, jotta niiden toimintaedellytykset markkinoilla säilyvät

LPOnet digipalveluosuuskunnalle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt koko Itä-Uudellamaalla toimivalle asiakasomisteiselle LPOnet Osk:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Paikallisena asiakasomisteisena digipalveluoperaattorina tuomme missiomme mukaisesti lisää elinvoimaa Itä-uusmaalaisille asukkaille ja yrityksille. Kotimaisuudesta viestivä Avainlippu-tunnus on meille tärkeä tapa konkretisoida kuinka vastuullinen, asiakaslähtöinen ja pitkäjänteinen toimintatapamme on.

Metsä Group järjesti toimittajilleen vastuullisuuskilpailun – voittaja Soilfood

Soilfood Oy valittiin voittajaksi Metsä Groupin toimittajien vastuullisuuskilpailussa. Yritys valmistaa muun muassa metsäteollisuuden jäte- ja sivuvirroista maanparannusaineita maatiloille ja uusioraaka-aineita teollisuudelle. Metsä Group haastoi tänä vuonna palvelu- ja tavarantoimittajat ensimmäistä kertaa vastuullisuuskilpailuun, johon osallistui yhteensä 92 ehdotusta.