Ajankohtaista

Uutiset

Viestintäkampanjalla osuustoiminta tunnetummaksi

25.4.2025

Vuosi 2025 on YK:n osuustoiminnan vuosi. Teemavuoden tavoitteena on lisätä tietoisuutta osuuskunnista ja niiden roolista yhteistä hyvinvointia lisäävinä talouden toimijoina.

Järjestö

Osuuskuntien nuoret vaikuttajat – koulutus- ja verkostoitumistapahtuma

Pellervo ja PI-johtamiskoulu järjestävät ensimmäistä kertaa osuustoiminnallisten yritysten hallinnossa toimiville nuorille tarkoitetun koulutus- ja verkostoitumistapahtuman. Tapahtuma on suunnattu enintään 40 vuotiaille edustajiston, hallintoneuvoston tai hallituksen jäsenille, jotka haluavat syventää osaamistaan ja verkostoitua muiden nuorten vaikuttajien kanssa. Mukaan otetaan enintään 25 osallistujaa.​ Koulutuksessa käsitellään mm. osuuskuntaa yrityksenä ja jäsenyhteisönä, julkista taloutta, yritysten alueellista vaikuttavuutta sekä tutustutaan eduskunnan

28.4.2025

Kimmo Kuorikoski ja Helena Skopa uusiksi jäseniksi valtuuskuntaan

2.4.2025

Valtiollisten kunniamerkkien hakuaika on nyt

Jäsenyritykset voivat hakea itsenäisyyspäivänä jaettevia Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien kunniamerkkejä Pellervon kautta. Tällaisen kunniamerkin saaminen edellyttää Suomen Valkoisen Ruusun (SVR) ritarikunnan ohjesäännön mukaan ansioituneisuutta isänmaan palveluksessa ja Suomen Leijonan (SL) ritarikunnan perustamisesta annetun asetuksen mukaan huomattavia siviili- tai sotilaallisia ansioita. Hakeminen tapahtuu postitse, lomakkeet voi ladata sivun alalaidasta. Materiaalin viimeinen lähetyspäivä on torstaina

19.3.2025

Tapahtumat

Osuuskuntien nuoret vaikuttajat – koulutus- ja verkostoitumistapahtuma

Pellervo ja PI-johtamiskoulu järjestävät ensimmäistä kertaa osuustoiminnallisten yritysten hallinnossa toimiville nuorille tarkoitetun koulutus- ja verkostoitumistapahtuman. Tapahtuma on suunnattu enintään 40 vuotiaille edustajiston, hallintoneuvoston tai hallituksen jäsenille, jotka haluavat syventää osaamistaan ja verkostoitua muiden nuorten vaikuttajien kanssa. Mukaan otetaan enintään 25 osallistujaa.​ Koulutuksessa käsitellään mm. osuuskuntaa yrityksenä ja jäsenyhteisönä, julkista taloutta, yritysten alueellista vaikuttavuutta sekä tutustutaan eduskunnan

25.09.2025 - 26.09.2025

Vastuullisuus

Luontojalanjälkilaskenta tarkentuu – S-ryhmä laski valmisruokien luontojalanjäljen

S-ryhmä ja Jyväskylän yliopiston tutkijat ovat koeponnistaneet luontojalanjälkilaskentaa myös yksittäisten tuotteiden tasolle selvittämällä Kotimaista-tuotesarjan valmisruokien luontovaikutuksia. Luontojalanjälkimittarin odotetaan valtavirtaistuvan myös yritysmaailmassa.

26.11.2024

Metsä Group: Luonnon tilan vahvistaminen metsissä edellyttää uusia toimenpiteitä

21.10.2024

Valio aloittaa Hiilineutraali maitotila -pilotin: tavoitteena nollata maidontuotannon hiilijalanjälki pilottitiloilla

14.10.2024

Blogit

Kunta, Suomi ja maailma – myllerrystä ja mahdollisuuksia

14.2.2025

Vuosi 2025 on yhteisymmärryksen ja yhdessä tekemisen vuosi

15.1.2025

Osuustoiminta Suomen itsenäisyyden rakentajana

Kun Suomi saavutti itsenäisyytensä vuonna 1917, maa oli taloudellisesti ja sosiaalisesti varsin haavoittuvainen. Koko kansan osallistuminen hyvinvoinnin rakentamiseen oli välttämätöntä, ja osuustoiminta tarjosi tähän erinomaiset työkalut.

4.12.2024

Videot

Pellervon Aamu: Osuuskuntien uusi aika – Pellervon uusi strategia

4.4.2023

Perustaisinko osuuskunnan: Osuuskunta luovalle alalle -webinaaritallenne

Erityisteemana maaliskuun 2023 Perustaisinko osuuskunnan? -webinaarissa oli luovan alan osuuskuntayrittäjyys, mutta vinkkejä perustamisprosessiin ja osuuskunnan toiminnan alkuvaiheisiin löytyy tallenteesta kaikille osuuskuntaa suunnitteleville.

9.3.2023

#OsuuskuntaElämää-kampanja tavoitti yli miljoona silmäparia

Mitä on osuustoiminta? Millainen yritys on osuuskunta? Vastauksia näihin kysymyksiin tarjosi #OsuuskuntaElämää-kampanja, jonka kohderyhmänä olivat etenkin lukio- ja ammattikouluikäiset nuoret. Sen takana olivat Pellervo ja yrityskumppaneina POP-Pankki -ryhmä, Tradeka ja Pohjois-Karjalan Osuuskauppa PKO.  Kampanjan lähettiläinä toimi kuusi nuorten suosimaa somevaikuttajaa, jotka olivat itse innokkaita tutustumaan aiheeseen ja lisäämään yleistä ymmärrystä näistä useimpien nuorten vieraiksi kokemista

7.12.2022
Tilaa uutiskirje