Ikilomalla-tubekanavalla pohditaan osuuskuntien merkitystä arjessa

Toinen vuosi Pellervon #OsuuskuntaElämää-kampanjaa eli somevaikuttajien kanssa tehtyä yhteistyötä alkaa olla loppusuoralla.  Sarjan toiseksi viimeisenä julkaisuna ilmestyi kotkalaisten Titta ja Thomas Halloranin perhekanava Ikilomalla Youtubessa 17 minuutin ”meidän päivämme” -video.  

Siinä pohditaan arkipäivän hyörinän keskellä, mitä ne osuuskunnat oikein ovat ja miten ne vaikuttavat. Muun muassa duploukkojen ja -akkojen suulla selvitetyt asiat hahmottuvat asiaa tuntemattomillekin – joka tietysti onkin ollut kampanjan tarkoitus. 

Somevaikuttajakampajalla Pellervo tavoittelee osuuskunta-asialla nuoria ja nuoria aikuisia. Järjestön jäsenistä kumppaneita ovat tänä vuonna S-ryhmä, Valio ja OP Uusimaa. Viime vuonna mukana olivat Tradeka, POP pankkiryhmä ja PKO. Yhteistyötä on tehty niin tiktokkaajien kuin Instagram-vaikuttajienkin kanssa. 

Katso video (17 min)

Osuuskunta-asiaa mm. kohdasta 5:20 alkaen sekä työosuuskunnista lyhyesti alkaen 10:55.

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuuskuntien hyvät teot esiin – 2025 on kansainvälinen osuustoiminnan vuosi

Keräämme ja nostamme esiin suomalaisten osuustoimintayritysten hyviä tekoja – tekoja, jotka hyödyttävät niin jäseniä, paikallisyhteisöjä kuin koko yhteiskuntaa. Tällaisia tekoja voivat olla esimerkiksi nuorten harrastusten tukeminen, turvallisuutta parantavat kampanjat, luonnon monimuotoisuutta edistävät ohjelmat tai valokuituyhteyksien tuominen harvaan asutuille alueille.

Tilaa uutiskirje