SKILLOON-oppimisympäristöä tehtiin tutuksi opiskelijoille ja kouluille kirjoituskilpailun avulla, jossa Osuustoimintakeskus Pellervo toimi yhteistyökumppanina. Voittajat palkittiin Pellervon Päivässä 11.4.2018.

Osa valtakunnallista yrittäjyyskasvatusstrategiaa

SKILLOON on yhdessä koulujen, yliopistojen ja tutkimusryhmien kanssa kehitetty digitaalinen oppimisympäristö, joka ohjaa opiskelijaa itsearviointiin ja auttaa pohtimaan tulevaisuuden jatko-opintoja ja työelämää. Se on kehitetty osana kansallista Digitreenari lukioihin -hanketta, jota opetushallitus rahoittaa. Hanke on Mynämäen kunnan koordinoima. Opetus- ja kulttuuriministeriö on myös liittänyt oppimisympäristön osaksi valtakunnallista yrittäjyyskasvatusstrategiaansa.

 

SKILLOON = SKILLS & BALLOON

Opiskelijan taidot kehittyvät ja nousevat SKILLOONin avulla. Kirjoituskilpailun kaksi tehtävää oli sekä tutustua SKILLOONiin että ideoida osuustoimintaa tarkoituksena kertoa oppimisympäristön käytön oivalluksista ja osuustoiminnan ideoinnista.
Kisa-aika oli 7.11.2017-15.3.2018 ja siinä kilpailtiin kolmessa eri sarjassa.

Lukio-sarjan voitti Satumainen metsäpolku

SKILLOON OIVALLUS -palkinnon sarjassa lukio/muu oppilaitos -voiton (700 €) vei Helsingin Englantilaisen koulun lukion Noora Rguibi. Koulusta tuli paljon hyviä kirjoituksia ja koulu oli testannut SKILLOONia reippaasti ja kilpailijat olivat vastanneet ajatuksen kanssa, mutta Noora oli rohkeasti valinnut haastavia tehtäviä ja käyttänyt mielikuvitustaan vastauksissaan luomalla ”Satumaisen metsäpolun”.

Opiskelija-sarjan voitti tutor-osuuskuntaidea
Sarjassa opiskelijatiimi/yksittäinen opiskelija -palkinnon (500€) voitti Paavo Suominen Mynämäen lukiosta. Raati oli erittäin otettu osuuskuntaidea-vastauksesta. Paavolla oli hyviä oivalluksia. Hän ideoi osuuskunnan, jossa jokainen oppilas voi auttaa kanssaopiskelijoitaan niissä asioissa, missä itse on hyvä.

Opettajaopiskelijat voittivat lukio-osuuskuntaidealla
Opettajaopiskelija-sarjan -palkinnon (700 €) voitti tiimi Maija Heinonen ja Van Thang Nguyen Turun yliopistosta. Heidän vastauksensa olivat myös syvältä luotaavia ja innovatiivisia ja ideoivat, miten lukiolaiset voisivat muodostaa osuuskunnan yritysideoidensa testaamiseen.

www.skilloon.fi

Jaa artikkeli