PTT:n toimitusjohtaja vaihtuu

Pellervon taloustutkimus PTT tiedotti, että sen toimitusjohtaja, professori Iiro Jussila jättää tutkimuslaitoksen, ja yhdistyksen hallitus käynnistää uuden toimitusjohtajan hakuprosessin. PTT:n toimitusjohtajana tammikuusta 2016 toiminut Jussila jatkaa tehtävässään kuluvan vuoden lopulle. Vastuiden siirtymisen aikataulu tarkentuu seuraajan löytymisen myötä.

”Olen nauttinut ajastani PTT:ssä, ja olemme saaneet paljon aikaan yhdessä upean työyhteisömme kanssa. Olisi ollut hienoa jatkaa tämän yhteisön kanssa pidempään, mutta mahdollisuudet omien liiketoimintojen parissa kutsuvat”, kertoo Jussila. Hän on osakkaana ohjelmisto- ja matkailualan kasvuyrityksissä sekä lähiviikkoina perustettavassa liiketoiminnan kehittämis- ja kasvupalveluita tarjoavassa yrityksessä.

Jussila uskoo, että hänen seuraajansa tulee nauttimaan tehtävästään PTT:n toimitusjohtajana. Yli 40-vuotiaalla PTT:llä on vahva asema yhteiskunnallisen keskustelun edistäjänä ja päätöksenteon tukijana. PTT tunnetaan talousennusteiden ja -tutkimusten laadukkaana tuottajana. PTT:n asiantuntijoiden vaikuttavuus on kasvanut merkittävästi viime vuosina, työyhteisön osaaminen on vahvistunut ja monipuolistunut, organisaation rakenteita ja toimintamalleja on kehitetty määrätietoisesti, ja PTT on pärjännyt erinomaisesti kilpailussa tutkimusrahoituksesta.

”PTT on muutamassa vuodessa kasvattanut kilpailtua tutkimusrahoitusta noin puolella sekä kaksinkertaistanut tieteellisten julkaisujensa määrän. Samalla toiminnan kehittämiseen on investoitu merkittävästi. Kapulanvaihto tehdään siis kaiken kaikkiaan hyvissä tunnelmissa ja vahvasti tulevaisuuteen uskoen”, PTT:n hallituksen puheenjohtaja Juha Marttila tiivistää.

Marttila kiittää toimitusjohtaja Jussilaa määrätietoisesta johtamisesta: ”Rekrytoimme Iiron osuustoimintaprofessorina, jolla oli visio tutkimusorganisaation kehittämisestä ja palava halu kehittyä johtajana. PTT tarjosi nousujohteiselle uralle sopivia haasteita, joista hän on selvinnyt mallikkaasti. Tutkimusyhteisö on erinomaisessa kunnossa. Siitä suuri kiitos ja menestystä yritysmaailman haasteisiin.”

Jaa artikkeli

Lue myös

Emme tiedä miten vastuullista osuustoiminta on

Osuuskunnista puhutaan arvopohjaisina yrityksinä, jotka tuottavat kestävää hyötyä jäsenilleen. Ne ovat merkittäviä alueellisen elinvoiman lisääjiä; työllistävät ja investoivat Suomeen. monet suuret osuuskunnat ovat vastuullisuudessa edelläkävijöitä ja brändivertailussa yritysten brändit menestyvät. Mutta mikä tästä liittyy osuustoiminnalliseen yritysmuotoon? Mitkä ovat niitä vain osuuskunnille ominaisia piirteitä, jotka erottavat ne muista yritysmuodoista? Onko sellaisia? Näistä teemoista keskusteltiin Pellervolla 13.syyskuuta osuustoimintayritysten vastuullisuudesta ja viestinnästä vastaavien kanssa.