Suur-Seudun Osuuskauppa SSO ja ruokakasvatusyritys Venner toteuttavat kolmatta kertaa hyväntekeväisyyskampanjan, jossa vähävaraisille perheille jaetaan terveellisiä raaka-aineita sisältäviä Venner-ruokalaatikoita.
”Elinkustannusten nousu haastaa monia, joten ruokalahja on mitä ajankohtaisin lahja tänä jouluna. Siksi halusimme auttaa ja haastamme myös asiakasomistajamme mukaan hyväntekeväisyyskampanjaan. Vastaava lahjoitushaaste toteutettiin asiakasomistajille syksyllä 2021, jolloin se aktivoi yli 5000 asiakasomistajaa tekemään lahjoituksen S-mobiili-sovelluksessa ja lahjoittamaan ruoka-annoksen hyvän asian puolesta”, iloitsee asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen.
Lunastamalla S-mobiili-sovelluksessa ”Lahjoita ruoka-annos” etukupongin 28.11.–11.12. asiakasomistaja voi aktivoida lahjoituksen, jonka SSO maksaa asiakasomistajan puolesta. SSO lahjoittaa kampanjan avulla ateria-annoksia vähävaraisille perheille enintään 10 000 euron arvosta, joka tarkoittaa jopa 5000 ateria-annosta.
”Tavoitteemme on jakaa jouluksi sata Venner-ruokalaatikkoa paikallisille vähävaraisille perheille, eli raaka-aineet 5000 terveelliseen ateria-annokseen. Vähävaraisille perheille toimitettava Venner-ruokalaatikko on sekä kasvisruokakasvatusta että ravitsevaa ruoka-apua. Vaikuttava ja palkittu konsepti perustuu aktiivisen toiminnallisen oppimisen malliin. Apua tarvitsevat perheet löytyvät alueen kuntien sosiaalitoimen kautta, jotka kohdentavat Venner-laatikot kaikkein eniten apua tarvitseville. Venner-ruokalaatikot toimitetaan perheille jouluksi yhteistyössä diakoniatyön kanssa”, kertoo Karppinen.
Perheet saavat ruoka-aineiden mukana ohjeet reseptivihkona ja -videoina, ja pääsevät näin kokkaamaan kotona yhdessä ja oppimaan uutta perheen kesken. Reseptit ovat helppoja, nopeita ja maistuvia, ja ne on koostettu edullisista ja terveellisistä kasvisraaka-aineista. Perheille tarjotaan siis uutta kokemusta monipuolistaa ruokavaliota ja valmistaa kestävän kehityksen kasvisruokaa edullisesti, ja näin lisätä mahdollisuuksia perheen yhdessä toimimiseen.
Kampanja tukee myös S-ryhmän uutta vastuullisuusohjelmaa, joka asettaa tavoitteeksi kasvisten ja kasvispohjaisten ruokien määrän nostamisen 65 prosenttiin kaikesta myydystä ruoasta.