POP Pankit kasvattivat tulostaan

POP Pankki -ryhmä tiedotti vuoden 2013 sujuneen vahvasti. POP Pankkien yhteenlaskettu liikevoitto vuonna 2013 oli 30,1 miljoonaa euroa. Liikevoittoa kertyi 0,64 % keskitaseesta. Edellisvuonna liikevoitto oli 29,4 miljoonaa euroa. Liikevoiton kasvu oli 2,1 %.

Ryhmän pankkien yhteenlaskettu vakavaraisuus oli vuoden lopussa erinomaisella tasolla 21,3 prosentissa. Vuotta aiemmin vakavaraisuus oli 21,2 %. POP Pankkien yhteenlaskettu vakavaraisuus on Suomessa toimivien pankkien parhaimmistoa.

POP Pankki –ryhmässä on 35 itsenäistä pankkia, joilla oli joulukuun lopussa yhteensä 314 790 asiakasta ja 110 toimipaikkaa.

Jäseniä POP Pankeissa oli joulukuun lopussa 111 074. Jäsenten määrä kasvoi vuoden aikana noin kahdella tuhannella (1,7 %). POP Pankeissa työskenteli joulukuun lopussa yhteensä 647 henkilöä, kun vuotta aiemmin henkilöstöä oli 655.

”POP Pankit todettiin riippumattoman tutkimuslaitoksen tutkimuksessa Suomen ykkösbrändiksi. Asiakasarvioissa kaikista tutkituista toimialoista ja yrityksistä POP Pankit poikkesivat eniten edukseen toimialan keskiarvoon verrattuna. Menestystä täydensi jaettu toinen sija toisen tutkimuslaitoksen Vuoden asiakaspalveluyritys –valinnassa, joka perustuu Kansallinen Asiakaspalvelu –tutkimukseen”, kommentoi POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Heikki Suutala ryhmän menestyksen taustoja.

 

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje