#OsuuskuntaElämää -somekampanja saanut jo 1,6 miljoonaa näyttökertaa

Maaliskuussa käynnistynyt sosiaalisen median kampanja herättelee 15 vuotta täyttäneitä nuoria huomaamaan, että osuuskunta on nerokas yritysmuoto ja tapa rakentaa kestävää tulevaisuutta yhdessä. Lyhyesti kyse on sanojen  "osuustoiminta" ja "osuuskunta" tunnetuksi tekemisestä.

Kolmen kuukauden aikana osuustoiminnan lähettiläinä toimi 13 eri sosiaalisen median vaikuttajaa eli sellaista henkilöä, joiden julkaisutileillä on vakiintuneesti kiinnostava määrä seuraajia.  Mukaan valittiin vaikuttajien omien hakemuksien perusteella sellaisia, jotka ovat yleisöltään kampanjan tavoitteisiin sopivia. Instagramissa päivityksiä teki yhdeksän eri henkilöä, TikTokissa viisi ja Youtubessa kaksi.

Instagramissa päivitykset keräsivät 33 000 erillistä katsojaa ja niihin reagoitiin tykkäämällä, kommentoimalla tai jakamalla yhteensä 5500 kertaa. YouTuben videot julkaistiin toukokuun puolivälissä ja ne ovat keränneet ensimmäisen kuukautensa aikana 155 000 näyttökertaa. TikTokissa näyttökertoja on ollut 1 451 000 kappaletta. Yksittäisiä katsojia Instagram ja TikTok keräsivät yhteensä 467 000 henkeä.  Reaktioita on kertynyt 70 500 kappaletta.

Kampanjan logiikkana on jakaa herätteitä, tietoa ja positiivisia vaikutteita somelähettiläiden kautta. Lisätiedosta kiinnostuneille tarjolla on osuuskuntaelämää.fi -verkkosivu, joka toimii porttina aiheeseen. Kampanjan verkkosivulle on somepäivitysten kautta klikattukin ihan mukavasti.

Pellervon lisäksi kampanjaa rahoittivat Tradeka, POP Pankkiryhmä ja Pohjois-Karjalan osuuskauppa. Kumppanit saivat kukin muutaman nimikkolähetin eli osuustoiminnasta on kerrottu mukana olevien tahojen toimintaa esimerkkinä käyttäen. Kampanja jatkuu syys-lokakuussa. Yhteensä mukana on 15 sosiaalisen median vaikuttajaa ja syksyn teemoissa edetään muun muassa osuuskuntayrittämisen erityispiirteisiin.

Kampanjan verkkosivun kautta pääsee tutustumaan kaikkiin kampanjaan liittyviin julkaisuihin eri kanavissa, oli niiden käyttäjä entuudestaan tai ei:

Osuuskuntaelämää.fi

Jaa artikkeli

Lue myös

Salok Osk Pellervon jäseneksi

Osuustoimintakeskus Pellervo ry:n hallitus hyväksyi 8. kesäkuuta talotekniikan ja teollisuuden asennus- ja huoltotoiminnan yritysten hankintaosuuskunnan Salok Osk:n yhdistyksen jäseneksi. Salokilla on yli 40 jäsenyritystä.

Pellervon lausunto EU-yritysvastuudirektiivistä

Osuustoimintakeskus Pellervo ry kannattaa EU-tasoista yritysvastuusääntelyä ja pidämme ehdottoman tärkeänä ja järkevänä, että EU toimii asiassa suunnannäyttäjänä. Direktiiviesitys on kuitenkin laaja ja paikoin vaikeaselkoinen kokonaisuus, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia sekä yritysten arvoketjuihin että niitä ympäröivään yhteiskuntaan. Direktiivillä luodaan myös osittain uudenlaista lainsäädäntöä.

Tietosuoja-asetusten hallintakeskus

Sivuston evästeet

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, joita verkkosivustot tallentavat tietokoneellesi tai mobiililaitteellesi, kun käyt sivustolla. Evästeet tallentavat erilaisia tietoja laitteestasi; esimerkiksi selaimen kielen, laitteen sijainnin ja tekniset ominaisuudet.

Evästeitä ei käytetä henkilöllisyyden tunnistamiseen, evästeitä käytetään ainoastaan edellä kuvattuun tarkoitukseen.

PHPSESSID, wordpress_test_cookie, tk_tc, tk_ai, gdpr[consent_types], gdpr[allowed_cookies]

Google Analytics -evästeet

Käytämme Google Analytics -ohjelmaa kerätäksemme tietoja siitä, miten sivustoa käytetään ja miten voimme parhaiten tarjota käyttäjille heidän tarvitsemiaan tietoja.

_ga, _gid
_ga, _gid