HKScan panostaa vientiin: myyntiyhtiöt Hongkongiin ja Kiinaan

HKScan tiedotti 15.4.2015, että osana kannattavan kasvun strategiaansa HKScan panostaa vientiin perustamalla paikallisen myyntiyhtiön Hongkongiin tämän vuoden aikana. HKScanin toimitusjohtajan Hannu Kottosen mukaan paikallinen läsnäolo Aasian markkinoilla on välttämätöntä konsernin viennin kehittämiseksi. Lisäksi HKScan aikoo avata myyntiyhtiön Kiinaan heti kun viranomaiskäsittely Suomessa on valmis, ja vienti Suomesta Kiinaan saadaan käynnistettyä. Valmistelut myyntiyhtiöiden käynnistämiseksi ovat jo pitkällä.

Hongkongin myyntiyhtiön on suunniteltu vastaavan tulevaisuudessa markkinoinnista ja asiakaspalvelusta myös muihin Kaukoidän maihin. Kiinan myyntiyhtiö keskittyisi Kiinan markkinaan. HKScanille on tärkeää, että viranomaistyötä vientilupien saamiseksi eri lihalajeille ja jalostetuille tuotteille jatketaan järjestelmällisesti ja tehokkaasti kaikissa konsernin tuotantomaissa.

HKScanin Away from Home -liiketoiminnasta vastaavan johtajan Jukka Nikkisen mukaan aasialaiset asiakkaat ja kuluttajat arvostavat pohjoismaisen lihan puhtautta, turvallisuutta sekä sen vastuullista tuotantotapaa. Tuotantoketjun läpinäkyvyys, liharaaka-aineen jäljitettävyys sekä hyvä eläintautitilanne ovat niin ikään valttikorttejamme viennissä. Esimerkiksi Suomessa on nollatoleranssi salmonellan suhteen, mikä on harvinaista Euroopassa sekä maailmanlaajuisesti.

Jaa artikkeli

Lue myös

Ehdota Vuoden osuustoimintatekoa! 

Pian on aika jälleen nostaa esiin mitä puhuttelevaa on jokin osuuskunta, -pankki tai keskinäinen vakuutusyhtiö äskettäin tehnyt: Uusi avaus paikallisyhteisön hyväksi? Painava jäsenhyöty? Innovatiivinen tapa olla osuustoiminnallinen? Pellervon Päivässä 2. huhtikuuta 2025 tullaan julkistamaan toisen kerran Vuoden osuustoimintateko. 

Tilaa uutiskirje