Uudistunut Osuustoiminta-lehti ilmestyi

Juuri ilmestynyt OT-lehti on täysin uudistunut. Lehdeltä toivottiin uudistuksen pohjaksi tehdyissä lukijakyselyissä kevyempää lukukokemusta ja modernimpaa ulkoasua. Sisällöllisesti toiveissa oli saada lisää esimerkiksi yritysreportaaseja ja menestystarinoita sekä toimintaympäristön muutosta käsitteleviä artikkeleita ja talousaiheita.

”Näihin toiveisiin pyrimme vastaamaan. Tavoitteenamme on tarjota sisältöä, joka innostaa ja luo menestystä. Punaisena lankanamme on pitää kiinni asiantuntijuudesta, monipuolisuudesta ja omaperäisyydestäkin”, Pellervo-Media Oy:n vastaava päätoimittaja Anna Malk kertoo.

Kussakin numerossa on teema, jota käsitellään monissa lehden artikkeleissa.

”Viisi kertaa vuodessa ilmestyvän OT-lehden perustehtävä osuustoiminta- ja keskinäisten yritysten johdon ja hallinnon talouslehtenä säilyy. Lehtemme tavoittaa kaikki osuustoiminnan lohkot Suomessa tuottajaosuustoiminnasta kauppoihin, vakuutusyhtiöihin, pankkeihin sekä pk-sektorin osuuskuntiin”, toteaa OT-lehden toimituspäällikkö Riku-Matti Akkanen.

Vuosittain ilmestyvään Vuosikirja-erikoisnumeroon OT-lehden analyytikkotiimi laatii kattavat yritysanalyysit keskeisistä osuustoimintayrityksistä.

Lehden konseptin uudistamistyössä toimitusta tukivat Otavamedia OMAn asiantuntijat, tuottaja Anne Penttilä ja AD Nora Kolari.

Lue lisää www.otlehti.fi

Jaa artikkeli

Lue myös

Osuustoimintajohtajat vaativat: Osuuskunnat osaksi opetusta – talouskasvatus on vajavaista ilman niitä

Osuuskuntien Keskusjärjestö Pellervo luovutti tänään eduskunnassa yhdessä jäsentensä kanssa vetoomuksen tiede- ja kulttuuriministerille Talvitielle sekä eduskuntaryhmien edustajille: nykyinen talous- ja yrittäjyysopetus antaa nuorille vajavaisen kuvan taloudesta. Vaikka yli 90 % suomalaisista on jäseninä osuuskunnissa ja keskinäisissä yhtiöissä, vain kolmasosa tuntee yritysmallin.

Osuuskunnat vahvoilla Suomen houkuttelevimpien työnantajien 2025-listoilla

Vuoden 2025 Universumin työnantajatutkimus paljastaa, että osuustoiminnalliset yritykset menestyvät erinomaisesti suomalaisilla työmarkkinoilla. Tutkimus mittaa vuosittain erikseen eri alojen korkeakouluopiskelijoiden sekä ammattilaisten käsityksiä ihannetyönantajista. Kaupallisen alan asiantuntijoiden kärkikaksikko pysyi muuttumattomana: ykkösenä OP-Ryhmä ja toisena S-Ryhmä.

Osuuskunnat yrittäjyyskasvatuksen ytimessä

Yrittäjyyskasvatus on tärkeä osa opintoja, mutta se ei saa jäädä pelkästään teoriaksi. Todellinen oppi syntyy tekemällä. Suomessa on pitkät perinteet opiskelija- ja oppilaitososuuskunnilla sekä toisella asteella että korkeakouluissa ja tätä vahvuutta kannattaa vaalia. Tällä hetkellä yli 60 oppilaitoksessa on toimiva osuuskunta.

Tilaa uutiskirje