Pellervon toimintakertomus 2014 julkaistu

Vuosi 2014 sujui Pellervossa Hannes Gebhardin juhlavuoden merkeissä. Vuotta sävyttivät mm. uuden osuuskuntalain voimaantulo sekä osuuskuntien ja niiden jäseniä koskevan verotuslain valmistelu.

Toimintakertomuksen avauskirjoituksessa Pellervon hallituksen puheenjohtaja Martti Asunta kertoo vuoden aikana 2014 valmistellun verotuslain osuuskunnille asettamista haasteista ja sen valmistelun tahmeudesta.

”Osuuskuntien toiminnalla on Suomessa pitkä historia takanaan. Osuuskunnat kestävät tämänkin muutoksentuomat rasitteet, mutta sietääkö Suomi tämän tyylistä elinkeinojen sääntelyä,” kysyy Asunta kirjoituksessaan.

Toimintakertomukseen on koottu Pellervon vuoden toiminta kattavasti.

Se on luettavissa pdf-tiedostona tästä.