Aleksi Harmokivi aloitti Pellervon talous- ja HR-päällikkönä

Aleksi Harmokivi aloitti Pellervon talous- ja HR-päällikkönä

8.8.2023

Osuuskuntien keskusjärjestö Pellervon ja Pellervo-Median talous- ja henkilöstöasiat saivat elokuun alusta ohjaksiinsa yhteiskuntatieteiden maisteri Aleksi Harmokiven (34). Hän on aiemmin työskennellyt sekä Kalliolan setlementissa että suomalaisessa partioliikkeessä.

Monimuotoisuus yhteiskunnan ja yritysten voimavarana

Monimuotoisuus yhteiskunnan ja yritysten voimavarana

31.7.2023

Monimuotoisuuden edistäminen ja rasismiin kielteisesti suhtautuminen ovat välttämättömiä toimia kestävälle ja eteenpäin pyrkivälle yhteiskunnalle. Rasismi ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää. Rasistiset teot ja asenteet loukkaavat ihmisarvoa. Toisten kunnioittaminen, positiivisen vuorovaikutuksen tavoitteleminen ja toisen asemaan asettuminen tekevät maailmasta paremman paikan niin yksilölle kuin yhteisölle. Tarvitaan puheiden lisäksi myös tekoja. Yksi polku on kiinnittää huomiota syrjäyttäviin rakenteisiin

Kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttaminen – miten sitä mitataan osuuskunnissa?

Kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttaminen – miten sitä mitataan osuuskunnissa?

21.6.2023

Osuustoiminnallisilla vakuutus- ja asuntosektoreilla on maailmalla jo luotu erilaisia työkaluja ilmaston ja ympäristön vaikutusten arvioimiseksi ja vähentämiseksi. Osuuskunnat pyrkivät omalla toiminnallaan saavuttamaan vuonna 2015 asetetut YK:n kestävän kehityksen tavoitteet. Nämä 17 tavoitetta pyrkivät käsittelemään sosiaalisia, taloudellisia ja ympäristöön liittyviä haasteita ja aikaraja niiden saavuttamiseksi on vuosi 2030.

Vastaa kyselyyn: tuleeko osuustoiminnan arvoja ja periaatteita muuttaa?

Vastaa kyselyyn: tuleeko osuustoiminnan arvoja ja periaatteita muuttaa?

20.6.2023

Nyt on ainutlaatuinen tilaisuus ilmaista oma mielipide ja vaikuttaa osuuskuntaidentiteetin määrittelyyn. Kansainvälinen osuustoimintaliitto ICA on aloittanut 2021 arviointiprosessin, jonka tarkoituksena on selvittää tulisiko osuuskunnan määritelmää tai osuustoiminnan periaatteita ja arvoja muuttaa.  ICA teki oman kyselynsä vuosi sitten, mutta Pellervo kartoittaa nyt suomenkielisellä kyselyllään suomalaisten näkemyksiä osuuskuntaidentiteetistä.

#OsuuskuntaElämää -kampanja menestyi TikTokissa ja Instagramissa

#OsuuskuntaElämää -kampanja menestyi TikTokissa ja Instagramissa

16.6.2023

Mikä on osuuskunta? -teemaisen kampanjan kolmas aalto nähtiin sosiaalisessa mediassa touko-kesäkuun vaihteessa. Asian sanoittajia eli yhteistyökumppaneita ovat tänä vuonna tiktokkaajat Weksii ja Nino sekä Instagramissa toimivat somevaikuttajat Jasmin Muurinen ja Laurrenna. Pellervon kanssa tämän vuoden kampanjan taustalla ovat SOK, OP Uusimaa ja Valio. Yhteensä nämä neljän vaikuttajan kampanjasisällöt ovat keränneet Instagramissa noin 95 000 näyttökertaa, jolla

Tilaa uutiskirje